Gå til innhold

Til dere som bruker klær str 86/92

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og sorterer litt klær i større størrelser, og blir superforvirra. De fleste klærne i størrelse 92 er 2 år, mens de fra HM står det at det er 1 1/2 år. Stemmer dette at dere bruker forskjellige størrelser etter hvilken butikk dere har kjøpt de i??

HVORFOR kan de ikke ha samme størrelser i alle butikker!!!!

Skrevet

Klær i str 92 er 2 år og klær i str 86/92 er 1 1/2 - 2 år... hvertfall det det står i klærne til gutten min. I klærne fra hm står det 1 1/2 år i klærne som er str 86. :)

Skrevet

Hei! Jeg kjøper klær i str 86/92 fordi jenta mi snart er 86 cm. lang. Jeg tror at str 92 er lik i alle butikker. Om det er en 1 1/2- åring eller en 2 åring det er beregnet på kommer jo an på hva produsenten tror er gjennomsnittlig, og det varierer nok veldig. Men jeg vil tro at 92 skal være akkurat passe til barn som er 92 cm lange, uansett hva annet det står. Sorry at det ble så krunglete skrevet;)

Skrevet

Str. til H&M er litt mindre enn i andre butikker.

Skrevet

Merkeklær opererer ofte med andre str, f.eks at str 74 er 1 år osv. Ellers har jeg merket variasjoner i klær i samme cm-str. Bruker å prøve klærne på småen før jeg river av lappene da det hender jeg må gå tilbake med klær som er små i str...

Skrevet

Skandinaviske babyer er større enn babyer i andre land- så ofte vil skandinaviske merker ha cm som tilsvarer mindre måneder enn andre merker. På zara er f.eks. 86 18 - 24 mnd, fordi spanske babyer blir vel ikke 86 cm før de er nærmere 2 år.

Skrevet

Jeg synes HM sine klær er store i str jeg. Exit sine klær er små i str. Cubus er store. Lindex/kappahl er sånn passe. Vesla bruker str 86, men i noen merker str 92. Men hun er ikke 86 cm enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...