Gå til innhold

Redd for MA


togutter-08og10

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt MA før og kan fortelle hvordan det utartet seg. Jeg er så redd for at noe skal gå galt at jeg greier ikke tenke på annet. Har sett hjertelyden i uke 7, men greier ikke helt å slappe av til jeg skal på ny test uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Prøv å slappe av! Dette går nok sikkert bra. Jeg tror det er vanlig å få en liten blødning i forbindelse med en MA, men ikke allle får det. Noen merker ikke at de får en MA før det har gått flere uker.

 

Trøst deg med at det er lite du kan få gjort fra eller til uansett :) Det er kanskje kynisk sagt, men det er sant. Å gå å lete etter tegn på MA kommer bare til å få deg til å ha en pyton tid i vente!!

 

Liv i uke 7 er jo et godt tegn :):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du så hjertelyden er et kjempe godt tegn!! Jeg hadde en liten blødning ved uke 8 når jeg hadde MA. Fant det ikke ut før i uke 11. Så lenge du ikke har blødd, så går det nok bra! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nettopp en ma, spottet i uke 5, og når jeg skulle høre hjertelyden i uke 7 var det ikke noe.. så det er jo veldig positivt at du hørte hjertelyd:)

ikke gå å bekymre deg for det, for det er ikke noe du kan gjøre fra eller til alikevel.. skjer det så skjer det, og da er det mest sannsynlig fordi det er noe gale med fosteret!

så bare kos deg i juletiden, så går det helt sikkert kjempefint.

masse masse lykke til!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, ingen grunn til å tro at noe er galt så lenge du ikke har blødd. Jeg har hatt to MA og merket ingenting før jeg begynte å blø.

 

Husk på at det går helt bra med de fleste svangerskap. Statisktikker sier ingenting om hvordan det går med akkurat deg. Jeg kjenner mange som har flere barn og som aldri har abortert.

 

Er det noen spesiell grunn til at du er redd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er nok veldig engstelig siden jeg har hatt xu før og at vi nå endelig har lykkes med IVF. Det er liksom så mye på spill føler jeg. Føler også at jeg har litt mindre symptomer enn for et par uker siden. Ikke ømme pupper etc. mindre oppblåst mage. Men jeg er fortsatt utrolig trøtt og veldig sulten.

Ser frem mot legetime etter jul..

Håper alt går bra der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen, hvis det er noe trøst så har jeg det akkurat som deg! Er 6+1(også IVF)og har ikke ømme pupper, og idag har jeg ikke hatt et eneste symptom, noe som selvsagt gjør meg bekymret.......Slitsomt, men jeg har ikke engang vært på UL og tror det vil bli bedre da, men da får jeg sikkert nye bekymringer... Huff, skal ikke være lett, men det hjapl å lese svarene du fikk herinne.... Tusen takk jenter, alltid så godt å ha dere .o))) Og Babyhåp, lykke til, det blir juli barn på deg, helt sikkert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...