Gå til innhold

Hjelp - har spist feil mat. Hvor farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har spst rakfisk dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Var ca 4 uker. Hvor farlig er dette? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kun er farlig dersom det viser seg at fisken var dårlig - om man blir matforgiftet. Så om fisken var ok og du ikke ble syk av den så er det nok helt ufarlig! :)

Skrevet

Det går helt sikkert bra! Skal utrolig mye til for at det skal skje noe pga noe du har spist. Rådene du får ang. hva du kan og ikke kan spise er jo ment for å holde deg på den "helt sikre" siden. Men hvor ofte opplever vi å bli syke av mat vi har spist?? Ikke særlig ofte. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, men du behøver kanskje ikke gjøre det igjen? Det har helt sikkert gått kjempefint med den rakfisken. Jeg tok en god whiskey sammen med svigerfar dagen før jeg testet positivt jeg.... Kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at det skadet fosteret. men for å ha det klart: Jeg har ikke drukket siden.

Skrevet

Slapp av vennen, det er risikoen for å få i seg toxiner fra rakfisken man er redd for (botulismebakterier) men så lenge du selv ikke ble syk, ingen fare, dette går bra :o))

Skrevet

Tror du skal roe deg ned jeg. Rådene som blir gitt er for å være 100% sikker på at du ikke skader den lille,men ingen sier at noe må skje. Der må være de rette bakteriene i maten akkurat da,for at noe galt skal skje.Senk skuldrene og så tenker du bare at ,det gikk bra denne gangen,men jeg skal holde meg unna det resten av svangerskapet.

Du må ha et fint svangerskap videre.Lykek til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...