Gå til innhold

1600 eller 1400 omdreininger på vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skiller 1000 kroner i pris, men den billigste, med 1400 omdreininger har et energiforbruk på 0,85kwh pr vask, mens den med 1600 har hele 8,85 kwh pr vask.

Har vel egentlig ikke behov for 1600 vel? Er det veldig stor forskjell?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har hatt begge, og det er forskjell, men ikke større enn at jeg kunne ha gått tilbake til 1400.

Skrevet

Jeg har en med 1400, og klæra er jo nesten tørre når jeg tar de ut... tror ikke jeg hadde hatt behov for 1600....

Skrevet

Jeg hadde gått for den med 1400 pga energiforbuket :-)

Skrevet

Jeg har 1600 men kan bruke den på 1400 om jeg vil.

Det kan du helt sikkert med den som koster 1000,- mere også.

Jeg ville gått for den, for jeg merker forskjell =)

Annonse

Skrevet

1600 = tørr over natten.

Skrevet

8,85kwh????? I alle dager?

Meeen jeg hadde nok gått for den med 1600 hvis jeg skulle hatt ny maskin, har selv lyst på 1800 når jeg må ha ny maskin. Nå har jeg med 1400 omdreininger.

Skrevet

Sjekket en gang til, det var 8 maskiner av samme merke, og energiforbruket på de andre var fra 0,85 til 1,25, så det mp være skrivefeil, skal sikkert være 0,85 den også:-)

Skrevet

Ja, det MÅ være skrivefeil..

Det heter seg at èn vask koster ca 1 krone i strømforbruk (kommer an på strømprisene da).

Skrevet

Synes klærne blir så skrukketet jeg hvis de kjøres på 1600, så det bruker jeg aldri.

Skrevet

På vår vaskemaskin kan du velge om du vil ha 600 eller 1200 omdreininger. Jeg velger alltid 600 (maskinen hopper så sinnsykt hvis ikke), og det funker fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...