MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 vill først si at jeg ikke støtter skrikemetoden. i boken hennes skriver hun om mange forskjellige metoder, også ferbers metode som det ble fokusert på i det forige innlegget. det står om søvnbehov, søvnforstyrrelser, tilstander som forstyrrer søvnen, og det man da kan gjøre. pluss en del ting til jeg har aldri kommet til å brukt ferbers metode på jr, men jeg har fått masse gode tips i boka hennes. etter å ha lest den, tok vi å anordnet sengen hans slik at den ikke var så åpen, han sov mye bedre med en gang. hun har også forskjellige tips om hva man kan gjøre ved sykdom og hvilke behov man kan fylle under spesielle situasjoner, som å sove bort, når det er ferie, ved skillsmisser og søskensjalusi mm. hun har også tips om hva man kan gjøre for å lette søvnen til barnet under bla feber, kolikk, astma, tannfrebrudd ++
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Hei! Jeg skal svare her, må bare kunne formulere meg riktig. Ting jeg sier kan fort bli personangrep:) Men veldig bra at du ikke hører på skrikemetoden, den er ille. Ellers reagerer jeg sterkt på at hun mener babyer bør ligge på egne rom, og et spesielt "klaps" som skal gjøres før de sivner (som for meg vitner om mishandling.) I tillegg til at barn bør ligge på magen. Nå har ikke jeg satt meg sånn kjempegodt inn i hva dama mener, for jeg synes hun virker helt sprø. Det jeg aller mest mente i det forrige innlegget er vel at desperate foreldre som synes en løsning funker, vil ofte/gjerne følge andre råd fra samme person ofte helt ukritisk. Jeg skal komme med flere synspunkter senere, må bare få tid til det. Har en baby som er veldig urolig og ikke sover noenting nesten, så det er litt mye nå
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2007 hmm.. det høres ikke bra ut... har ikke gjort noe som ikke føles rett, og det du skriver der, føles virkelig ikke rett for oss.. dra til bokhandleren og bla litt i boka.. jeg har den, men har ikke lest alt. har enno ikke lest noe om det du skrev. og for min egendel, så er jeg bestandig kritisk til forskjellige metoder som blir presentert for meg. men kan godt si vi mikser og matcher det til noe som passer oss. har stor tro på den indre stemmen min;)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Karin Naphaug anbefaler ikke at babyer skal ligge på magen, det er det hun svenske som gjør. Naphaug følger norske helsemyndigheters anbefaling om å la babyer ligge på ryggen.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 ho holder på å hjelpe oss med mellomste, kjempeflink dame!! og NEI, hun anbefaler ikke mageleie iallfall.......
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Ja, det er jeg som tok feil. Sorry. Men jeg liker best disse: www.pantleys.com Hvis dere er på tettinntil forumet og snakker der, så er det bare å søke Karin Naphaug, så får dere lese alle synspunkter om henne.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2007 jeg gikk inn på www.pantley.com, likte veldig godt tankegangen hennes:) men finnes boka på norsk? søkte opp ISBNnr, men fant ikke på norli eller bestselgerklubben. (er forresten ISBNnr internasjonalt?) ble veldig fasinert ang det hun skrev om nattamming/smokkbruk.. noe som skal testes.. etter jul..
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Jepp, ISBN er internasjonalt (sier hun som har jobbet i bokhandel), men jeg tror ikke boka er på norsk. Jeg kan sjekke det opp etter jul? Går det greit? VELDIG stress her nå Men ettersom jeg har hørt, så finnes bøkene kun på engelsk. De er iallefall anbefalt av (nesten) alle jeg har snakka med. Har selv ikke lest selve bøkene, men fått utdrag og synes det står mye nyttig på sidene dems.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2007 selvfølgelig kan du sjekke etter jul;) det sto at de var oversatt på flere språk, men ikke hvilke.. leste noen utdrag på nett, men noen uttrykk var litt vanskelig;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå