Gå til innhold

Mus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører det kravler i veggen/taket på badet.....Har nettopp kjøpt dette huset fra 70-tallet...ikke vant til dette jeg....tenker å kjøpe musefeller og sette påå kvisten i morgen... Hva bruker jeg til åte? Er det vanlig med mus i hus? Hva slags skade kan de evt føre med seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her i huset vi leier er det også mye,vært det leeeeeeeenge...vi har satt opp feller med ost.tar mange mus med det.men de formere seg så jævla raskt..

igår var det to små museunger som løp i gangen,typen tråkka bare på de.ble ikkje noe julefeiring på de,mora de har ikkje lært di at de skal passe seg. :-)

Skrevet

Er det mus i vegger/tak er det mest sannsynlig lusinger som har ramlet ut. Så fremt man har panel kledning. Lusing = slike tetteklosser som liggerpå bunnen av overliggerene på kledningen (utvendig av huset) ramler en slik ut, kommer musen seg fort inn.

Gjorde det hjemme hos mamma og de, og de har hus fra 80tallet. Rimelig mange som var borte også. Så lurt å ta en sjekk, så det var detti ut noen her også... huff.

Skrevet

der det man ser en mus kan man regne med at det er minst 7... så velkommen til muse-verden. bodde i et gammelt hus en gang og der tok vi 10 stykker på en kveld i boss-skapet. ekkelt.. men da var vi kvitt de etter det da.

sett opp felle..det er overdrevet at rotter er så glade i ost.. de liker smør og skinke også. jeg hadde prøvd smør jeg..for da må de faktisk bli på fella for å få slikket det.. eller peanutsmør feks.. nam nam. det elsker rottene mine iallefall.. de tamme da. Ostebit kan de fort snappe med seg eller av og til snappe og få fella feil over seg slik at de er levende pint.. det er ikke noe hyggelig.

Skrevet

Var mus til mine foreldre for ikke lenge siden.Den spiste ikke ost..Men stekt flesk faktisk!!Prøvde 4 netter med ost og da flesket kom,kom musa også!!

Skrevet

Åh, hater ordet mus!!! Hadde ei i KJØKKENSKAPENE for en måneds tid siden, og skrekk og gru, det var herslig.....!!!

Men to dager etter vi oppdaget den, havna den i musfella, lokket dit av syltetøy. Ost/ostepop bet den ikke på, det prøvde vi første dagen.Kastet ALT av mat etterpå, og regelrett desinfiserte huset. Nå har vi musegift ute rundt huset, for det er så og si umulig å finne ut hvor den s****** musa kom seg inn. musegiften er selvfølgelig plassert slik at barn ikke får tak i den.

Skrevet

-de kan i verste fall (sikkert veldig sjeldent) gnage hull på ledninger og starte brann, gnage på vannslanger og lage vannlekkasje, og forurense matvarer med f.eks musepest/virus. Dette har ikke jeg funnet på, men søkte det opp på nett da vi hadde besøk i kjøkkenskapet-

De trenger forresten bare en åpning på 6 mm for å komme seg inn, sa JA, det er ikke uvanlig at musene kommer inn om høsten/vinteren, og i år er det skikkelig museår-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...