Gjest Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har en liten knert på ett år, og jeg får ikke på han sko!!! Vi fikk til nød på han sandaler/sommersko, men disse vinterskoa er klin umulig! Hva gjør jeg. Han har begynt i barnehage og trenger sko, det blir for kaldt med tøffel/sokker... Han er ganske kraftig i føttene, og bøyer bena slik at skoen stopper helt opp... Noen med gode råd/erfaring?
It's all about me Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Da regner jeg med at dere har målt beina så skoene ikk er for små......? Ellers er mitt beste råd å kjøpe sko som kan åpnes opp mest mulig og så er det bare å lirke og lirke. Er ikke lett i starten, de hjelper jo ikke til, heller det motsatte. Men etter noen ganger blir skoene mykere og det blir letter for hver gang. Brukte selv en eeeevighet hver gang jeg skulle ha på han sko i starten. Skal du ha skikkelig varme vintersko så er Sorel kjempeenkle å ta på selv om de ikke kan åpnes opp noe. Men de er stive neders og sikkert ikke noe særlig hvis han ikke kan gå ennå.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Takk for svar. Ja, hehe, skoene er ikke for små. Prøvde tom å ta på sko i str 24, men gikk ikke d heller.. Skal ta meg en runde, og spørre i skobutikk om gode og lette sko, som helst kan åpnes "helt ned".
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Elste våres hadde høy vrist så ut som ho var hoven og vi måtte bruke 1 nummer som var større slik at skoa er for store men vi la i ekstra såle. Eneste som passet i henes størrrelse var gumistøvler med for.For de var litt vide foran.
Bonusmamma13 Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Gutten min er også vanskelig å få på sko. Forsøker alltid skoene i butikken først for å se om de går på. Men han må som regel sette foten i gulvet for å få foten helt nedi vinterskoene. Bruker du strømper med antiskli? Såfall er det omtrent umulig å få på sko..
curly sue Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Kjenner igjen problemet, vi har det på samme måten. Men fant et fint par vinterstøvler, med borrelås, Ponni. Fant ut at trikset er å få han til å sitte på en benk/stol og så tar jeg et godt tak i låret med den ene hånden, og dytter på med den andre... Da får jeg liksom laget den motstanden, han ikke klarer å lage selv... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Bøyer du kneet hans, stikker foten oppi skoen, og holder under skoen mens du trykker kneet ned? Dårlig forklart men, hvis skoene egentlig skulle passe, så synes jeg teknikken med å holde over det bøyde kneet og trykke ned funker bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå