Gå til innhold

Hvor ofte har deres mme-babyer avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det som regel 1 gang pr. døgn, men vært sjeldnere i det siste. Hun er mye plaget med luft og trykker enormt mye gjennom dagen og natten. Har gitt malt i hver flaske men skal prøve å kutte ut en stund å se om hun får mindre luftplager. Evt. prøve duphalac.

Hun er 6 uker og får 50/50 mm-mme, noen som vet om kombinasjoen kan gjøre magen værre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann...:)

Jenta mi er 4,5 mnd og har avføring faktisk 2 ganger i døgnet. Men det hender seg at det er bare 1 gang også..men hadde en periode at hun ikke hadde avføring på 3 dager. Slikt er ikke uvanlig og du skal ikke få panikk. Duphalac anbefales det ikke å bruke før det er høyst nødvendig..!! Så vent litt før du bruker det. Å ring legen før du evt tar det i bruk.

Du kan jo prøve sviskesaft også..:) Hvilken mme bruker du da? Her begynte vi med nan, men den fikk hun vondt i magen (mye luft) og avføringen stoppet opp som jeg nevnte. Men så gikk vi over til hipp og det gjorde virkelig susen. Har ikke brukt malt etter det. :) Når vi brukte nan hadde vi det i nesten hver flaske.

Lykke til!

Skrevet

Kombinasjonen mm/mme skal ikke gjøre det verre, så jeg tror ikke det er problemet. Hva om du prøver litt sviskesaft?

Men om babyen ikke har vondt så ville jeg latt 1 gang i døgnet være bra nok. Har hun derimot vondt så kan du jo prøve minifom?

Skrevet

Vi bruker Hipp på dagtid og flytende nan på natta...Har forsøkt å bare bruke Nan eller Hipp noen dager, men merker ikke forskjell. Nå har hun ikke fått malt på et døgn og har bæsjet 2 ganger?? Hmm kanskje det virker mot sin hensikt.

Får jeg kjøpt sviskesaft på butikk og er det noe spesielt slag? Hvor mye skal man evt gi hos en på 6 uker?

Skrevet

Jeg trodde ikke man skulle gi sviske før dem var 4 mnd.

Men til opplysning så har vi også sluttet med malt og ungen bæsjer hver/annahver dag. Jeg gir bare en teskje malt i ei flaske melk når ho ikke har hatt avføring på flere dager og ho tydelig plages med noe. Men det har ikke skjedd på flere uker.

Skrevet

Da min lille var 6 uker bæsjet hun et par ganger i uken. Det var ikke unormalt sa legen til meg. Når man gir KUN mme så kan de ha avføring så sjelden, men når du gir kun mm så bør de ha hver dag. Dvs at ved en blanding, så er vel 1 gang pr dag okei? :)

Skrevet

Jenta mi på 6 mnd bæsjer mellom 1 og 3 ganger om dagen.. Hun spiser enormt mye grøt og ganske lite MME, så jeg gir sviskesaft til hvert grøtmåltid.. Så aføringen hennes er veldig fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...