Milena Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Jeg var på sykehuset i dag for å besøke mormor som hadde brukket lårhalsen... Hun var i 8.etg, og jeg så at fødeavdelingene var i 2. etg. Uansett... Jeg liker ikke sykehus spesielt godt. Det er noe med hele stemningen... Liker ikke å sove på rom med andre heller... Kan man betale for å få eget rom? Jeg er ikke gravid enda, men håper på å bli det snart....... Har lest om hjemmefødsler også, og på flere områder virker det fristende...men så er det dette med om det blir komplikasjoner... Jeg vil ikke utsette barnet mitt for fare... hm... Kan noen fortelle meg om deres opplevelser rundt det å bo på sykehus? Muligens veldig dumt å være redd for sykehus, istedet for selve fødselen...men er faktisk det
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har det akkuratt på samme måten,gruer meg ikke noe spesielt til fødselen,men jeg HATER sykehus! Klarer liksom ikke helt og forklare hvorfor,men tror det har noe med stemmningen som du sier,atmosfæren,ser leger og sykesøstre stresser rundt blir uvel bare ved tanken jeg. Men satser på at det går greit når jeg skal føde hehe.
Milena Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2007 Hehe. Ja, vi får satse på det!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg skjønner hvordan du har det, jeg var faktisk sånn før at om jeg var på sykehus o.l (til og med bare på besøk) så måtte jeg kanskje haste avgårde midt i besøket pga ble kvalm, svimmel o.l så sykehus er noe jeg er livredd for. Men for et år siden fødte jeg verdens skjønneste lille jente - på sykehus. Jeg ville ha hjemmefødsel, men pga at komplikasjoner kan oppstå så fant jeg og min mann det tryggest å føde på sykehus. Jeg var kjempeheldig, for da jeg fortalte min jordmor om angsten for selve sykehuset fikk jeg komme på besøk på det sykehuset jeg skulle føde, jeg besøkte fødeavdelingen og barsel. jeg var på flere besøk, noe som gjorde meg tryggere før fødselen. Jeg var selvsagt kjempenervøs når fødselen var igang, men det gikk sin gang. Nå var jeg en av de som fikk komlikasjoner under fødsel som endte ganske traumatisk med blodoverføring og sånn, det var ikke noe jeg trengte når jeg allerede før fødsel forbandt sykehus med "noe farlig". Men jeg prøver å snu det negative til noe positivt og prøver å tenke at hadde jeg født hjemme kunne mye gått anderledes med den blødningen jeg fikk... Så hvis du har mulighet besøk den fødeavd du får fødeplass på og prat og spør en jordmor der, det kan hjelpe på angsten. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå