Gå til innhold

Mina er kommet!!

Anbefalte innlegg

På santa lucia 13 des ble Mina født, 5 dager før termin. Ble satt i gang dagen før, og hadde litt masrier på kvelden men ingenting mer skjedde. var litt moden, men på langt nær til å kunne ta vannet. Alle sa at den andre kuren ville gjøre susen, siden jeg er andre gangs fødende. Sånn ble det ikke. Dagen etter fikk jeg tabl nr to, og alt ble enda stillere enn dagen før. 6 timer senere fikk jeg siste kur. 50 min etter den var satt inn fikk jeg de første riene. Vi gikk ned på hotellet siden jeg ikke trodde det skulle bli noe mer, men det bare økte på. Så en 1/2 time senere måtte vi ned på føden for da hadde jeg rier på rekke og rad. Fødselen tok 2 timer etter første ri og var etter hva jordmor mente at dette var en drømme fødsel. Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke skulle ha epidural, om ikke fødselen ville dra ut i det uendelige. Da jeg hadde 6 cm åpning tenkte jeg at kanskje jeg skulle be om det, men tenkte og at neste ri skulle jeg klare. Siden jordmor skulle ta vannet regnet jeg med at åpningen vill bli noe mindre, som den gjorde sist fødsel. Der tok jeg feil. Når jeg da ville ha epidural hadde jeg full åpning og det var bare å begynne å presse. Presset i 11 min. Da kom hun... full fart. Måtte sy 4 sting men knallform etter fødselen. Brukte lystgass, som var min beste venn. Syns ikke den tok mye av toppene, men gjorde at jeg slappet veldig godt av mellom riene. Skikkelig air- head :-) Fikk også akupunktur.

Jenta var 3268 gr og 49 cm lang og 35 cm rundt hodet. Helt perfekt!! Endelig kommet hjem og nå skal vi slappe av og kose oss...

lykke til dere som står for tur!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136312174-mina-er-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...