oftebustat Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har vært en gang på SØF nå, i slutten an november på ordinær ul. Ble mildt sagt oppgitt over å måtte vente i 1 time, uten at noen sa noe. Fikk heller ikke noe inntrykk av at de har rutiner på ting ifm m tvillingfødsler. Mer sånn: vi der d litt an osv. Masse svada!! Har fått ny time hos lege 8.januar. Jeg går fast på Volvat på kontroll, og det er veldig betryggende:) Skal dit på torsdag! Jeg var veldig klar på at jordmor måtte fikse meg den legetimen, at det ikke måtte glemmes. Og det gikk jo greit. Hva er det legen sjekker? Livmorhals, vekst på tvillingene, blodtrykk? Har du blitt 100 sykemeldt? og i tilfelle hvem sm deg? Gjør sykehuset det?? Jeg er 50% sm, og bestemmer selv når det er nok. Men er nyskjerrig på hva folka på SØF sier om sykemelding og sånt..
nå er vi fem Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Legen sjekker målene på tvillingene, lengden på livmorhalsen, samt urinprøve og blodtrykk. Legene der vil ikke skrive sykemelding så dette får jeg fortsatt på Volvat (har 100%). Føler også at det er deilig å ha Volvat der i tillegg, men synes det er veldig dumt at man ikke stoler på SØF med tanke på at man skal føde der!! Fikk også klar beskjed fra legen om at det ikke var noen spesielle rutiner for tvillingravide, hun sa at det kom ann på om alt så bra ut på kontrollene. Gjorde det det så var det ikke behov for å gå der så ofte....hmmmm, trodde man skulle bli fulgt nøye sånn at man kunne se det tidlig hvis det skjedde noe.........
oftebustat Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 Hvordan sjekker de livmorhalsen? Med ultralyd? Regner med at de bruker uk for å sjekke målene på tvillingene. Så du går på Volvat du også? Jeg går til Anne Grønmark og er kjempefornøyd. Skal til en mann på SØF, en danske tror jeg. Jeg er ikke overraska i det hele tatt over at de ikke har spesielle rutiner for tvillinggravide!!!! Jeg var skikkelig sur på ul, og det angrer jeg ikke på He he, har bestemt meg for å være litt bitch... Jeg var kjempeinnstilt på at de kom til å skyve terminen frem, og det gjorde de også. Ikke at jeg er enig i det, men følte det bare på meg! Og hun forklarte og forklarte hvorfor, og jeg sa bare at jeg vet hvordan dere tenker osv, men jeg trenger jo ikke være enig i det. Hun var ganske så utilpass, og jeg må innrømme at det faktisk ikke plaga med i det hele tatt. Jeg trenger å ha litt kontroll denne gangen, og siden SØF ikke klarer å gi meg trygghet må njeg stå litt på krava sjøl !!
2 nøster Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Heisann Jenter! Må innrømme at jeg også er skeptisk til SØF. Nå er jo jeg bare i starten av svangerskapet ( 13+4) , men har prøvd å lese litt om div rutiner etc. Dessuten har det jo vært en del snakk i mediene om SØF.Og mine venniner har jo alle vært innom SØF sine "vanlige" rutiner for fødsler, ikke akkurat noe å rope hurra over har jeg skjønt. Så jeg må innrømme at jeg gruer meg litt til den første "offisielle" UL og for å ikke snakke om fødsel...uff Jeg var på UL etter en blødning i uke 11, da traff jeg en veldig hyggelig tysk (kanskje dansk) lege på Gyn.pol. som forklarte meg litt om det å gå gravid med tvillinger og siden jeg enda ikke hadde tatt no blodprøver eller vært til svangerskapskontroll, sendte han meg bort på blodlab for å teste litt. Han var meget flink og rolig, men skjønte at jeg skal vel nedover i gangen ved senere anledning. Jeg har i alle fall bestemt meg for å stå på krava når fødsel nærmer seg, jeg gidder ikke å bli "dytta" rundt. Jeg forventer meg god oppfølging og MASSE trygghet rundt fødsel!!! Det er tross alt to stykken som skal ut Kanskje SØF har gjort det tusenvis av ganger, men dette er faktiskt min første gang. Her hjemme går jeg til lege og jordmor, men SØF er det stedet som skal ivareta vår sikkerhet og trygghet ved den viktigste dagen våre liv. Håper dere holder meg oppdatert om behandlingen dere får jenter, greit å vite hvordan andre har det i møte med SØF! Stor klem!
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Hei. Jeg har gått til oppfølging og født på SØF. Og jeg føler egentlig at jeg ble veldig godt tatt imot der. Hadde et veldig ukomplisert svangerskap så jeg var vel ikke så ofte på kontroll som jeg ser mange andre er. Ettet uke 19 var jeg der i uke 23,27.30,33,35 og to ganger i uke 37. Var som regel hos en veldig koselig lege som het Berthelsen. Han tok seg alltid god tid med å forklare og fortelle om ting. Men selve fødselen snakket vi vel ikke noe særlig om før på slutten. De har jo rutine der med å sette igang fødselen i uke 38. Ble satt igang i uke 38. Er ikke alt på føden og barsel jeg er like fornøyd med. Syntes de jordmødrene jeg hadde var koselige men de legene som var på vakt har jeg ikke noe overs for. Heller ikke på barsel syntes jeg det var noe særlig. Bare mas og stress. Var ikke så mye hjelp å få Håper dere får en fin graviditet og blir tatt godt imot der nede. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå