Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Ringte NAV og forhørte meg angående dette, ettersom jeg har lest at far ikke har krav på de 6 ukene dersom mor ikke har opptjent rett til foreldrepenger. Jeg fikk beskjed om at han hadde rett på det, ettersom han jobber 100 %. Og at det ikke skulle gå utover han på noen måte at jeg var student. Så jeg fikk da beskjed om å sende inn søknad om engangsstønad, og et skjema fra hans sin arbeidsgiver om skatte og inntektsopplysninger. Blir jo litt skeptisk da, når jeg leser det stikk motsatte her inne.. hmm.. jeg sa også at jeg skulle ha permisjonen selv. Men, sa til hun NAV dama akkurat det jeg har lest blant annet her inne, men nei..I følge henne var det slik at far hadde rett på den vanlige fedrekvota. Men.. stemmer det da?
Erisa* Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Ikke i følge det jeg har fått vite når jeg snakka med nav... Men far har rett på permisjon likevel, han kan ta av dine uker hvis du begynner på igjen å studere.. Men det er jo bare å søke, da! Prøve og se om det funker:)
Sussa85 - snart 2? Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 nei det er bare tull! Far får ikke fedrekvoten om du tar permisjon... Du kan eventuelt gi han litt av din..
mamman t o.a Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 vi fikk beskjed om at siden far ikke har krav til permisjon er det opp til arbeidsgiver om han vil betale ut lønn mens far ev.tar permisjon.... så han kan jo få det... men her er det ikke aktuelt,siden han da blir uten lønn i 6 uker:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå