mama:) Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Vår nydelige jente på snart 5mnd nekter å ta flaske. Jeg har fullammet fra første stund og synes det er både lettvindt og koselig, men nå har hun blitt så stor at det hadde vært fint med litt "fri" en gang i blant. Jeg vet at jeg er heldig som har det så lett med ammingen, og har ikke behov for å være ute å fly så ofte, men det å kunne ta seg en jentekveld med gode venninner eller ha en kjærestekveld med pappaen hadde vært koselig. Dessuten har vi 4 ivrige besteforeldre som gleder seg så til å være barnevakt. Vi har prøvd flere ganger, men hun klarer liksom ikke å suge ordentlig på flasken, blir bare illsint og brekker seg. Hun vil heller ikke ha vanlig smokk, bare tygger og leker med den. Noen flasketips?
baby nr 3 på vei! Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Har samme problem som deg, bare at jenta mi er 7 mnd! hun nekter å ta flaske (og tutkopp)! så om noen har ett godt råd vil jeg gjærne høre.. og til deg over: Hva gir du på flaska? mm eller mme? helsesøsteren min sa at jeg skulle prøve å gi mme for det var "feil" for jenta mi at det kom mm fra flaska, at det kunne være grunnen til at hun ikke ville ta flaska..men hjalp ikke meg. kansje det funker med deg..?
mama:) Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2007 Takk for tipset, men det er nettopp mme vi har prøvd. 7mnd ja, da synes jeg faktisk litt synd på deg...ikke kunne ha barnevakt på så lenge. Vi trenger jo litt "alenetid" innimellom vi mammaer også, så håper virkelig det ordner seg om ikke så lenge. Vi kommer ihvertfall ikke til å gi opp ennå, skal jobbe litt med det hver dag. Koser meg masse hjemme med jenta vår, men etter hvert er det jo bare sundt for henne å kunne være litt borte en sjelden gang. Lykke til og god jul:)
mama:) Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2007 Glemte å spørre hvordan gikk når du skulle begynne med grøt? Ser frem til det jeg, tenkte kanskje det kunne bli litt lettere da???
baby nr 3 på vei! Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 I begynnelsen med grøten så gikk de ikke så veldig bra..brukte lang tid på å få henne til å skjønne at den skulle svelges å ikke spyttes ut igjen. men går greit nå, selv om hun ikke spiser så mye. så vil hun ikke sove før hun har fått pupp. og etter det så sover hun aldri hele natta utn å våkne å ville ha mer. hadde vært en lettelse om hun ville ta flaske..som du sier så trenger vi mammaer litt tid for oss selv også. og en hel natt med søvn hadde vært deilig! er litt låst fast hjemme når en må amme. Har nesten ikke vært ute blant venner siden jeg var 16, da jeg ble gravid er nå 18. slitsomt, men på en annen måte så fins det ikke noe kosligere enn å være hjemme sammen med prinsessa.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 hadde samme problem som deg, helt til jeg prøvde dr.brown sine flasker... disse har en såkalt "stopper" slik at ikke alt kommer på en gang... sett at du setter en brusflaske til munnen... så kommer det et trykk... vi klarer å regulere... det klarer ikke de.. jenta mi suger veldig hardt og hostet og brakk seg når hun drakk andre flasker... men denne tok hun med engang...da kom det passelig mengde.. itillegg tok hun tutt etterpå... siden hun håpet det var melk i tutten... siden det var melk i flasken... hehe;-) dr.brown flaskene selger de iallefall på sørbø og Olsen, ellers diverse andre babybutikker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå