Gå til innhold

Hvordan gjør man det ang. blomst på graven?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er en stor blomst/krans kan du jo kanskje spørre først i tilfelle de har planlagt å pynte til jul feks.

På grava til datteren vår har vi en slik vase for enkeltroser stående fast i bakken, så alle som ønsker det kan komme med en enkelt rose når de vil. Søskenbarnet mitt på 7 år var faktisk med en tegning og la der her om dagen...er så fint at folk husker på og bryr seg:)

Ikke begynne å plante masse ting, men gjerne legge ned blomster eller noen figurer... Det synes jeg alltid det er koselig å se at folk gjør. Mener ikke at man bør spørre om lov til det, ettersom det faktisk er for den som ligger i graven og ikke de som sitter igjen.... Trenger ikke å spørre om lov til å legge ned noe som et minne, det synes jeg ikke.

Enig med de andre her, en blomsterbukett eller krans som ikke tar for stor plass, trenger man ikke spørre om... ville ikke jeg tenkt på engang... Men man begynner ikke å plante ting, det har vel gjerne familien en ordning på selv.. det har i alle fall vi på våre gravsteder, det går på rundgang i familien.

Annonse

enig med de andre, en bukett eller karans kan man bare legge ned, men man planter ikke blomster.

Jeg blir veldig glad når noen har vært på grava til gutten vår med lys eller blomster. Tror alle foreldre setter pris på at barna blir husket også når de er gått bort.

Jeg kan tildels skjønne at noen har behov for å legge ting på noens graver, MEN jeg håper at dere har forståelse for at de pårørende kan reagere på det?

Jeg mistet pappa for snart 6 år siden og jeg liker ikke at ukjente legger/planter noe på hans grav uten å underrette mamma, lillebror eller meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...