Gå til innhold

1.kontroll


08gutt-og-10gutt

Anbefalte innlegg

Flere med "dårlig følelse" etter førstekontroll?

 

Det har jeg! Min lege spurte kun om samboerens navn,f.dato og yrke,når jeg sist hadde mensen,vekt og høyde. Ja,det var vel det...også fikk jeg ei bok, så fikk jeg beskjd om at jeg MÅTTE til gynekolog. (står i alle bøker og på nettet at det trengs ikke) Jordmor og legen skulle jeg gå til annen hvergang. (det kan jeg vel velge selv?) Og tilslutt ble det tatt blodprøve. Det var det...

 

Trodde det var vanlig å søke om fødeplass, spørre om arvelige sykdommer, snakke om ultralyd og når jeg skulle dit, og hordan jeg hadde det!... Men det ble ikke gjort!

 

Hva skal jeg gjøre? forvirret og usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du kanskje kan få en bedre opplevelse hos jordmor!?

 

Jeg hadde en fin første kontroll både hos lege og jordmor denne uka, de var kjempetrivelige og hadde god tid til å snakke begge to.

Stemmer at du kan velge selv hvem du skal gå til, jeg skal mest gå til jordmor, men legen foreslo jeg kunne komme to ganger til ham i løpet av svangerskapet - to par øyne ser bedre enn ett - og så gikk jeg kun til ham sist gang.

Det du skriver stemmer med det jeg har fått beskjed om, ut fra hva de bør spørre om og sånn. Og GU er ingen selvfølge, men noen leger vil gjerne ta det uansett bl.a. pga. det samtidig er en måte å sjekke at fosteret ikke er utenfor livmora på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...