Gå til innhold

Ååååh, han vil ikke pusse tenner..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kniper munenn igjen, stikker ut tunga så jeg ikke kommer til tennene nede, bruker både hender og føtter for det de er verdt for å forhindre at tannbørsten kommer nærmere enn 10 cm fra ansiktet, vrir hodet til siden og krummer ryggen slik at han gjør det så vanskelig som mulig......

Jeg står og lokker, lurer, synger og kjæler, snakker med myndig stemme, prøver å gjøre det kjapt, prøver å være tålmodig og la han trasse seg ferdig, lager morsomme lyder, prøver å forklare at han må pusse tennene sine (sikker immari lurt), men ingen ting hjelper på denne lille kroppen.

Han spiser jo "vanlig" mat nå så å ikke pusse er jo ikke noe alternativ! Noen som har noen gode tips? Begynner å bli passe lei av å kjempe for en liten puss hver morgen og kveld..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert prøvd det men vi pleier å la Camilla se på seg selv i speilet når vi pusser tennene hennes. Og etterpå får hun lov til å pusse litt selv.

Ikkeno gøy når de nekter plent å gjøre det vi vet er best for dem :-)

Lykke til, håper du vinner kampen over tannpussen :-)

Klem

Skrevet

God ide med speilet. Foreløpig har vi ikke hatt noen problemer her. Kan hende han har flere tenner på vei som gjør at det ikke er så godt å pusse. Ellers vet jeg at noen voksne bruker selv å pusse samtidig så de små skal gjøre det på samme tid. Kan være litt gøy når de ser at mamma/pappa gjør det samme. Hos ett vennepar av meg vet jeg at de har samme kampen morgen og kveld. Men de har bare bestemt seg for at dette må de bare få til. Håper det går seg til for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...