Gå til innhold

Lite foster:


To_frøkner+julispire

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i går, trodde jeg var 8 uker på vei, men legen sa at jeg ikke kunne være mer enn 5 uker på vei, siden fosteret bare var 5 mm. hørte hjertet slo. mn det er rett og slett ikke mulig at jeg bare er 5 uker på vei. er det noen som har opplevd det samme, men som fosteret har utiklet seg riktig etterhvert? bør jeg være bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang jeg var gravid fikk jeg satt tilbake terminen med 4 uker, altså trodde jeg hadde 1 juli, men endte opp med 28 juli :) Så jeg måtte ha mistet mensen en mnd før jeg ble gravid...eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snappel,

 

Forstaar godt at du du er litt bekymret, men det kan faktisk - og ja, merkelig nok - stemme det. Jeg kom paa UL og trodde jeg var 6+5 eller 7 uker avgaarde, men neida - var bare fem uker. Ble veldig overrasket og tenkte at her er det ugler i mosen. Men kom saa paa UL 14 dager senere og da var jeg 14 dager videre og jammen la de ikke paa 3 dager ogsaa, fosteret hadde vokst fint det, og jeg ble satt til 7+3. Naa skal jeg til UL igjen, en uke etter sist, og tenker jo da at jeg er 8+3, men blir ikke overrasket dersom jeg er 9 da.

 

Det som har skjedd (og vi vet ogsaa at vi ikke har hatt sex senere i syklusen) eller det som kan ha skjedd en en eller flere av foelgende:

 

Egget har sluppet senere enn det man tror.

Saed har holdt seg levende opp mot en uke.

Egget har brukt god tid ned i livmorhulen.

Egget har blitt befruktet, men det har brukt lang tid paa aa feste seg.

Naar det foerst har festet seg har det vokst i litt rolig tempo foerste tiden.

 

Det at hjertet slo er jo et utrolig godt tegn da.....

 

Forstaar at du er bekymret, men proev likevel aa ikke vaere for bekymret, og tenk at naturen er en finurlig greie, som noen ganger finner paa finurlige ting om ikke helt kan verken regnes ut eller forklares logisk..... =o)

 

Mange klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på tidlig ul på fredag trodde jeg at jeg var 7+6, men det viste seg at jeg var 6+3. I mitt tilfelle kan dette stemme, for jeg hadde en lengre syklus enn vanlig. Jeg testet meg på IKM, og tre dager etter, og ennda tre dager etter, og fikk positiv test 13 dager etter IKM.

 

Kan du ha hatt eggløsning på et annet tidspunkt enn du tror??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det, men vet at vi ikke har hatt samleie noe senere, så jeg må være iallefall litt over 7 uker på vei. men det høres mest riktig ut at jeg er 8. så håper det ikke er noe galt selv om fosteret var så lite, håper det utvikler seg riktig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spire har festet seg 2,5 uke etter at vi hadde sex siste gang.....forstaa det den som kan og jeg har loggfoert sexlivet vaart siste mnd, for aa si det saann, hehe.... Og da mener jeg i henhold til UL. UL er jo ofte mer sikkert enn menstermin, men tidlig kan det vaere litt utydelig ja.

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...