Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 jeg snuser, snuste ikke under graviditeten (ja, vet det var dumt å starte igjen, men eneste motivasjonen jeg hadde for å slutte. tenkte på en god pris hver dag i 9 mnd) jeg vet at røyk skader, men i røyk er det ikke bare nikotin som barnet blir utsatt for. jeg vet at nikotinet er ute av kroppen etter en halvtime. jeg snuser fram til det er 1 time igjen til gullet skal ha mat. noen som vet noe om snusing og amming? jeg finner ingen informasjon om det. er det slik at nikotinet ikke går ut av morsmelka??
trollet66 Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Jeg mener å ha lest at nikotinet ikke går helt ut av melka, men at konsentrasjonen jo er høyest rett etter at du har tatt en pris, akkurat som i blodet.Dette betyr at det er best å ta en rett etter amming, slik at det går lengst mulig fra du tok en til du skal amme neste gang. Det er klart at snusing er langt bedre enn røyk, det er mye mer i røyk en bare nikotin. snusing er desverre mye vanskeligere å slutte med enn røyk, man kan undres hvorfor!!!!? Hva annet en nikotin er den tilsatt få å gjør folk så avhegige!? Med røyk så er det mye det sosiale og dette med å fingre med noe, en pris har ikke de aspektene, det er jo noe man dytter under leppa for å få en ¨lindring¨. Ikke ment som noen skremselpropaganda, men jeg har tenkt litt over det der!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå