Gå til innhold

Synes dere det er tidlig...


Lykkeliten *På overtid*

Anbefalte innlegg

å si det til familien nåer en er bare 7 uker på vei? Hadde vært den perfekte julegave og jeg gleder meg så masse til å fortelle det. På julaften er jeg akkurat 7 uker på vei. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig ikke det, jeg da... De fleste rundt deg skjønner det etterhvert likevel, det er jo nå i starten "formen" avslører deg som oftes.. Dessuten hvorfor ikke se positivt fremover, istede for at ett "kanskje" i negativ forstand?

Overrask dine kjære på julaften du, med GOD samvittighet og masse glede.

GOOOOD JUL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du godt kan fortelle det da.

Med 1.mann fortalte vi det ikke før jeg hadde akkurat passert 12 uker (ville vente til den "magiske uken",for å være sikre på at alt gikk bra).

Men 2.mann fortalte vi det i uke 6 (fordi vi skulle i bryllupp).

Nå innser jeg hvor teit vi var og ventet til uke 12 første gang. For med nr.2 så mistet vi, og da var det veldig godt at de rundt oss visste om det, og kunne støtte og hjelpe.

 

En annen ting er at når man får fortalt det, syntes iallefall jeg at jeg følte meg liksom "mer" gravid. Og attpå til, så er det som du sier, en veldig fin julegave å få høre - kansje en av de fineste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) Ja da skal jeg gjøre det. Har planer om å skrive et fint brev hvor det står ett eller annet slik som: " Hei Bestemor/bestefar! I dag er datoen 24.12.2007 og jeg er 7 uker gammel. Ligger i mors mage nå og gleder meg masse til å se dere. Hvis alt går bra ses vi den 15 august."

Hadde vært så morro! :) Og siden det er jul så er det jo ikke uvanlig å få gaver. Synes det er litt mistenkelig og komme meg gave i slutten av januar for eksempel. :) Da hadde de sikkert skjønt noe. Også er det jo noe med stemningen på julaften da.

Nei dette blei langt det. :) Ja jeg, eller vi, sier det på julaften vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Gjør som dere føler for. Hos oss visste de det når jeg testet, men så var det litt vanskelig å unngå siden de visste at vi drev med prøverørforsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst å si det i julen vi også! Er bare også 7 uker på vei på den tiden. De kommer til å skjønne det uansett..allefall når jeg ikke tar meg et glas vin på nyttårsaften engang! Er ingen som veit noenting hos oss ang graviditeten. De kommer til å bli så glade!!! Åhh..

Var genial den ideen med å skrive en lapp fra babyen til besteforeldrene forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe vi hadde venne-julebord i går og endte opp med å fortelle det selvom jeg er bare i 5 uke....

Ene venninne mi spurte "drikker du ikke! -hvorfor deeeeet?", og jeg kunne ikke annet enn å smile. -Kompisen som satt ved siden av meg dytte i meg og spurt rett ut veldig stille da), og da sa jeg bare ja. Utpå kvelden hadde de aller fleste gjennomskuet det...

 

Det er under 10% sjanse for at det faktisk går gal, og om så skulle skje så får de bare vite det og... Vi har hatt andre i vennekretsen som har mistet og tror de har synes det har gått greit at vi har vist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har måttet fortelle det til familien (begge sider) i løpet av denne uka (7. uka) pga formen min... Hadde planlagt hvordan vi skulle overraske alle i januar, men så ble jeg fra forrige mandag sykemeldt pga "døgnet-rundt-kvalme", og det er det ikke så lett å skjule i lengden... Jeg orker ikke være med på noe som helst. Spyr ikke, men er ufattelig kvalm hele tiden. Men nå er vi veldig glade for at alle vet det. Så deilig å kunne snakke med andre om det (dette er vår første), og dele bekymringer og spørsmål... Så vi angrer absolutt ikke, det var en veldig smart avgjørelse å si det til alle. Og så gøy når andre plutselig kaller meg gravid....ble med ett litt mer virkelig nå, ja...

Lykke til! Hvorfor vente med å dele en så ufattelig hyggelig nyhet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to svangerskap som begge endte i spontanabort. Første gangen sa vi det til "alle" i uke 9, aborterte i uke 14. Det var greit at folk visste, men ikke like moro mange uker etterpå å få gratulasjoner av dem som ikke hadde fått høre om aborten. Også pinlig for dem.. Andre gangen sa vi det ganske tidlig til noen få venner og nær familie. Det var greit når det igjen gikk galt å ha kontrollen på hvor mange som visste. Jeg vil derfor anbefale å si det til noen få utvalgte som ikke sier det videre. Tenk på hvem dere vil skal vite om det hvis det går galt, dem kan dere si det til så tidlig dere vil egentlig. Det er veldig fint å ha noen å dele det med helt tidlig når formen kanskje er dårlig og man er ekstra spent og nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det spiller noe rolle jeg.skulle det skje noe galt så er det mye bedre å ha fortalt att man er gravid. kjør på !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet de aller fleste at vi venter barn i august. Jeg er akkurat 7 uker på vei idag, og for meg spiller det absolutt ingen rolle om hvor mange som vet det om jeg skal være så uheldig å miste. Synes det i så fall blir flott med all den eventuelle støtten. Faren min spurte sann diskre idag om han kan få lov til å fortelle det til noen venner. Virker som om han gleder seg skikkelig til å bli bestefar for aller første gang=) Jeg har jo sagt at ting kan jo gå galt, men jeg tror faktisk at dette skal gå strålende jeg. Velger å være positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...