Gå til innhold

gave til gudforeldre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninne er gudmor til mitt yngste barn, og hennes samboer er gudfar. Jeg bruker å gi gave til henne fra meg,og til barna deres fra mine barn. Men nå når de i tillegg er gudforeldre,hva gjør man da? Burde vi ha kjøpt en gave til de i lag? Blir veldig mange gaver da.... Vanskelig å finne på noe lurt å gi bort...

Er åpen for forslag og ideer..

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr bare et spørsmål: Hva er det med gudforeldre egentlig? Her og i kirken har man kun faddere, hører aldri om noen som er hverken gudmor eller gudfar. Hva er (om det er) forskjellen på gudforeldre og faddere?

Skrevet

Jeg har en venninne som er fadder for datteren min, og jeg er fadder for sønnen hennes. Vi kjøper kun gave til barna, ikke til hverandre. Jeg kjøpte også kun til han før frøkna mi ble født, og fikk da en liten gave av han, ikke av moren.

Skrevet

Er ikke gudmor den som bærer barnet? Eller er det den som tar av luen? En av de hvertfall=)

Skrevet

Nei, ikke på papiret i alle fall.Det blir kun brukt fadder på alle. De som bærer barnet eller tar av lua trenger ikke være fadder til barnet en gang, kan være en av foreldrene f.eks.

Skrevet

Tja si det... Er vel egentlig ikke nå forskjell sånn som det praktiseres i dag. Men tidligere så var det vel slik at gudforeldrene skulle passe på barnet hvis noe skjedde med foreldrene,og fadderne var mer vitner kun den dagen seremonien var.. Litt usikker,men noe i den duren. Kan ikke akkurat skryte på meg full kunnskap på det punktet.

Men vi har ingen faddere,kun gudforeldre til våre barn pga at det har vært sånn i våre familier egentlig... :)

Skrevet

Det var kanskje ikke så domt nei.. Gi noe fra frøkna ja, og ikke fra meg.... Hmm.. :)

Skrevet

Vi gir til barna dems, fra våre gutter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...