Gå til innhold

Ventetid st olavs? Noen med positiv erfaring fra st olavs?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen!

Jeg kan ikke tro noe annet enn at du får brevet ganske raskt. Sist vi "snakket" her inne, kom vi jo frem til at vi lå ganske likt i løypa.... og i går fikk vi brevet fra St.Olavs.

Jeg trodde at vi kom til å få vite enda mer i brevet enn det vi gjorde. Innholdet var: Et generelt informasjonshefte om IVF, et informasjonshefte fra fertilitetsklinikken på St.Olavs (Det meste som stod i desse heftene visste vi fra før), en "kontrakt" som skulle signeres og sendes tilbake og rekvisisjon på blant annet nye HIV- og hepatittprøver.

Jeg savnet noe om ventetid i brevet, det stod der ingenting om. Men jeg går ut i fra at det er 3-4 måneder slik det står på nettsidene deres. I tillegg kunne jeg ønske det sendte rekvisisjon på kromosomprøvetakning, slik at vi hadde komt i gang med de også. Har hørt at disse prøvene tar det "en årstid" å få svar på....

Håper brevet ligger i postkassen på mandag :-)

Nå vet jeg ikke hvordan ventetiden er for tiden...

Men så snart du har kommet inn i systemet, og får begynne på forsøk går det slag i slag. (man slipper å vente på nye forsøk dersom man ikke lykkes med det samme)

Jeg kan vel ikke si annet enn at vi er fornøyde, her jeg sitter med kun 7 uker til termin:-)

Nå skal det sies at St.Olavs er et stort sykehus, og de behandler mange pasienter. Man kan få en slags samlebåndfølelse innimellom, spesielt istarten når alt er nytt og litt skummelt. Da er det ikke like lett å spørre om ting samt si ifra dersom det skulle være noe. Så jeg råder dere til å spørre om alt dere lurer på, og ikke gi opp om dere får opptatt på tlf... Ring og ring, da får du svar til slutt!!!

Legene og sykepleierne der nede er dyktige, og spesielt de kvinnelige legene er utrolig greie å prate med. Det er vel litt forskjell på damer og menn slik, de tar seg litt bedre tid. Men for all del, alle legene er veldig flinke.

Jeg ønsker dere lykke til, håper dere får oppfylt ønsket om en liten en om ikke altfor lenge:-)

Jeg har enda ikke fått brevet, så satser på at det ligger i postkassa mi i morgen siden vi lå likt ann :-) Skal iallefall skrive under den kontrakten og ta blodprøver kjapt dersom dette er nødvendig!!!! Rart at det ikke sto no om ventetid. Da jeg ringte dit så sa sykepleieren at det ikke var noe ventetid nå, så klanskje vi får kommet inn fort etter at dette er i orden? Håper på det!!! Er virkelig spent på dette og har stor tro på at en kan lykkes på denne måten.

ha en super dag :-)

å heldig du er!!!! Lykke til med fødselen. Håper det blir min tur en gang også. har stor tro på IVF siden vi ikke greier det på egen hånd. Har en SA etter 9 mnd prøving. Nå har det gått 10 mnd siden jeg hadde SA. Så har prøvd ganske lenge syntes jeg.

Masse lykke til!! Klem

Aner ikke noe om ventetid for øyeblikket, kun at ventetid på ordinære søskenforsøk er på 2-3 mnd. Iallefall var det sagr rildligere i høst.

Erfaringen fra st.olav..... jo der ER samlebåndfølelse, tjo og hei og ut igjen, MEN jeg ser egentlig på det som positivt. Det betyr at de kanskje hjelper ett par mer enn dersom de hadde brukt superlang tid og slikt på hver enkelt.... De vil hjelpe flest mulig par med de få ressursene de har.

Og for min egen del, totalt 5 forsøk, 3 graviditeter, hvorav 2 endte i abort, og 1 med ei nydelig tulle med øyne blå....

-Så jo, st.olav kan sakene sine!!

Annonse

Hei Hønetuppa!

Har du fått brevet? Jeg tenkte bare jeg skulle si at vi har ringt St.Olavs igjen idag, og de kunne fortelle av jeg mest sannsynlig skal ha uttak og innsetting i uke 7. Jeg må innrømme at jeg fikk bakoversveis, det er jo veldig kort tid tid.

Og de kromosomprøvene jeg gikk å ventet på rekvisisjon til, de var ikke så viktig å ta med en gang likevel.

Jeg ringte dit i dag og da sa de at det var sendt den 14.12.. og at det kom til å ligge i postkassa mi i dag. Men dengang ei... Så da satser jeg på at det ligger i postkassa i morgen. Tankene går veldig rundt om de kan ha feil adresse, men jeg har jo gitt beskjed om adresse endring, så får vel bare smøre meg med tålmodighet!!!

Spennende er det iallefall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...