rødt&blått Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 -Oppdaget til min store lettelse at Bertha's og ikea's ferdige pepperkakedeig er egg- og melkefri! -Nidar sin lille marsipangris er uten egg! -Kakemenn er uten melk og egg. Veldig enkle og gode! -Har lagd riskrem med suksess! Lagde risgrøt etter oppskriften med rismelk (soyamelk-grøten ble helt rar). Så kjøpte jeg soyatoo fløtekrem-erstatning fra helsekosten og pisket+rørte i. Blir veldig mye krem av en sånn pakke, og kremen er litt lettere/luftigere enn vanlig krem. Ble ihvertfall kjempegodt! (Har litt vaniljesukker og 1-2 dråper mandel-essens oppi også vi da..)
Zupermam Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 husk ¨pynte med nonstop! det går helt fint:)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Nonstop kan inneholde spor av melkepulver. Det har vi prøvd med dårlig utfall.....
Zupermam Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Bytta du bare ut kumelka med rismelk og blanda som før?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Det går helt fint å bytte ut kumelk med rismelk når du skal lage risgrøt. Grøten blir litt mindre flytende, så på slutten av koketiden har jeg oppi en ekstra slump rismelk. Grøten lagd på rismelk er søtere, så her brukes derfor ikke sukker på den, kun kanel og smør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå