Gå til innhold

April: Panikkjulestri....

Anbefalte innlegg

...oppdaget til min forferdelse at det er jul "neste helg" !?!?... Jeg har vært så opptatt av å nye førjulsstemningen og alle nissene sammen med LIlle at jeg helt har glemt alle forberedelser....så denne uken har jeg handlet julegaver så kortene nærmest smelter.....noen vask utover det vanlige ( håper ikke vaskedama har tatt ferie?!?!......) blir det neppe.

Har tatt kjøkkenet sånn litt etter litt i løpet av høsten da.... ikke fordi det er jul, men fordi det var på høy tid :-/. I dag har gubben (snille, snille mannen min) rast rundt i butikker for å handle en komplett liste med melis, mandler, kokosmasse, egg, delfiafett, kokesjokolade, ris, nonstop og mer pepperkakedeig +++.....så nå kan dere gjette hva som skal foregå her i morgen. I tillegg til at oldermor kommer på middagsbesøk (hva skal jeg serevere??? hun er 93) og gubben sansynligvis er en smule fyllesyk (han skal slippe julestria siden han var så utrolig tålmodig med handlingen...og alle sms'ene med etterbestillinger fra meg :-) Nå i kveld har jeg laget lammerull og sylte som nå ligger i press. Må sette sammen pepperkakehuset i morgen også......hvordan gjør man forresten det? Er det ikke noe sirupsgreier...eller følger det med noe?...også må jeg få sendt julekortene.....bare jeg får dem fra Eurofoto....stresser ikke jeg vel?? Nei, egentlig ikke. Koser meg jeg. Hadde jeg bare fått sendt julekortene snart........*S*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136307299-april-panikkjulestri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha ikke si det. Jeg måtte få en ekstrahjelp som er hjemme nå til jul til å jobbe for meg i morra så jeg selv blir ferdig med alt. Har hatt varetelling på jobb som ejg har hatt ansvar for for første gang, ekstremt mye jobbing både på for- og etterkant i forbindelse med dette. PES! Og når jeg da helga etter (forrige helg) plutselig stod på handlesenteret for å kjøpe presanger så kom jeg jo på at årets julegaveliste er helt ugjennomtenkt, faktisk ikke-eksisterende, så da måtte det jo attpåtil TENKES!! Fy flate - det har jo ikke jeg hode til *ler*. Ble noen halvhjertede presanger og panikkhandling av flere kalenderpakker (lommene på kalenderen er heldigvis dype så man ser ikke at det ikke ligger noe oppi, nå mangler jeg bare 19-23 desember så er jeg i boks). Men ferdig? Langt derifra. Bakte peppermyntekuler i morges sammen med en delvis motivert Matilde mens gubben (som hadde spysjuka i hele natt) lå oppe og sov. Nå sover Matilde, gubben ligger på sofaen og leser og jeg taster frustrert fordi jeg både burde vaske ferdig kjøkkenet og sette i oppvaskmaskinen, + rydde badet (forutsetter at jeg kan sette vaskemaskinen på dobbel hastighet (=umulig) for å bli kvitt alt skittentøyet) og ikke minst vaske vinduer!!! De ser ikke ut (dvs det går ikke an å se ut gjennom dem) og vindusvask må jo foretas i dagslys. Og så er jeg litt egen også, for søndag er jo avslapningsdag!!! Ja og så må jeg dusje!! For klokka 3 skal vi til mamma på tradisjonell førjulsmiddag (salt lammelår - namnam). Sannsynligvis uten gubben for han orket ikke spise prøve-peppermyntekula mi engang og det er sinnsykt mot normalt (han kan ALLTID spise litt godis). Uæh!!! Og julekort.... Har skrevet 5 av 30... Og sende julepakke til tante på Sørlandet... Og kjøre rundt med julepresanger til go'venninnene mine som jeg knapt har sett de siste 3mndene (skam meg!). Snakket med mamma her om dagen for jeg måtte unnskylde at jeg var totalt avvisende og helt fjern i telefonen en dag tidligere, og skyldte på jobb og julestri. Og mamma sa "sånn har jeg hatt det HVERT år fra du ble født og til du flyttet hjemmefra" - ikke sånn fordi det var min feil, men fordi man har så lyst å gjøre alt perfekt for barna sine, samtidig som man har endel forpliktelser også, hehe. Så da er det visst helt normalt :o)

Huff ja... har aldri vært så på hælene som jeg er denne jula... Høstens happening her hjemme satte sine spor, og gjorde at jeg ble hengende skikkelig etter på jobbfronten... De få kveldene jeg ikke har hatt noe program på jobb- og sosialfront har jeg prioritert typen min... Så nå som jeg har sagt farvel til ham for en hel måned, så er det retting for alle penga i dag, innføring av karakterer i morgen, lage og skrive julekortene på tirsdag, lage julegaver ferdig på onsdag og torsdag og fredag og lørdag og få snuppi hjem og starte feiringa med snuppi på søndag... Pynte til jul hadde det jo også vært kjekt om jeg kunne blitt gerdig med i løpet av få dager slik at jeg kan få glede av pynten før den skal ned igjen... Har bakt krumkaker med min farmor og søster, mer baking tror jeg ikke det blir i år... Er til vanlig en julestreber... Elsker å dille og dalle før jul, men som sagt har det blitt mer enn amputert i år... Ikke like kjekt å pynte og bake til bare meg og snuppi som ikke heller skal være her hele jula...

Ja plutselig får en det over seg. Krisen slår inn når dagene minker.

Me selv gjør lite ut av julebakst i år, blir klart litt - kakemenn, krumkaker og risboller. Så bakte eg mye boller og skoleboller + lussekatter den 13 som ligger i fryseren. Det blir også julekos.

Bare kjøpe inn frukt og brus - litt godteri og kjeks så skal det meste være i boks. Klart er det litt rydding, men det blir tatt litt og litt hver dag her nå.

Men gleder oss mye til å feire jul for første gang i eget hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...