Gå til innhold

Er litt redd for å miste, hvis jeg har sex...


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg også gjør d..

har mista to ganger som deg..

var en gynekolog som sa at man burde vere litt forsiktig med sex første 3mnd...altså ikke dyp penetrering osv..

jeg fikk også høre en dag at mannen ikke skulle komme innideg fordi sædcellene KAN vere abortfremkallende..

men det er sånt som jeg har hørt da..det siste var fra ei vennine som også har mista to ganger før, og som hadde fått beskjed om det på sykehuset..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex og samleie skader ikke når du er gravid. Dersom du ønsker å ha sex, er dette som regel helt ufarlig for fosteret. Mannens penis kan ikke skade barnet. Barnet ligger godt beskyttet i fostervannet og verken bevegelser, dunking og støt eller utløsning skader det. Slimproppen i livmoråpningen fungerer som en barriere mot bakterier.

 

Så lenge man har en normal graviditet så kan man ha sex. Om man har mistet et barn før eller har hatt problemer med blødninger skal man være forsiktig de 3 første mnd med "røff" sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8, hadde en SA i februar og var på UL og hos gynekolog i går.. Han sa at vi burde ikke ha sex før etter tolv uker.. men dette var pga litt grumsen utflod og han mente at vi da ville være sikrere.. Men i forrige svangerskap tenkte jeg aldri på at jeg ikke kunne ha sex.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente jeg leste en plass at man skulle unngå å ha sex i uke 9 Hvis man hadde tatt abort tidligere...!?

 

Men er ikke heeelt sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis sex hadde vært skadelig hadde det vel ikke vært mange barn i verden?

 

Det med at mannens sæd kan fremkalle abort, lærte vi i biologistudie (husker ikke hvilket fag) men i fht dyr, at kunne stemme forutsatt at det var en annens mann sæd.. Dyr som levde som monogame hadde vist vanskeliger med å beholde hvis de hadde sex med flere hanner, så moralen var ikke vær utro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...