Gå til innhold

Angående svangerskap nr 2: mave før positiv test??


Hannahs-mor06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp - følte meg veldig gravid (mage, trøtt, følsom osv), men tok noen uker før jeg testet positivt:-) Var en lettelse å få bekreftelse, siden jeg ikke hadde noen annen grunn til å plutselig begynne å legge på meg rundt magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... med "gravid" mage mener dere oppblåst mage ikke sant?... De første ukene ligger jo livmora skjult tildels under skambeinet?... Uansett om man er første gangs eller andre....

 

Hørtes bare litt merkelig ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spørr fordi jeg testet sent positivt sist, var 7-8 uker på vei før testen ble positiv.. og denne gangen føler jeg meg gravid - er "hoven" inni maven - dvs rett under navlen+at det går symmetrisk utover til hver side. Helt likt som livmorens oppbygning. Og denne hevelsen har kommet nå de siste ukene..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke mage så tidlig uansett. Den ligger godt gjemt under skambenet.

Det er bare magen som er litt oppblåst.

Men tror man kan få antydning til mage allerede i uke 12...litt opp og ned fra person til person.

Får håpe du slipper å få mage sååå tidlig da. Husker sist hvor slitsomt det var på slutten, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel så og si umulig at livmora er vokset opp til navlen så tidlig... desverre:/ Den vokser med en viss "hastighet"... og de første ukene kan man ikke "kjenne" livmora så høyt oppe.... Men jeg er og hoven i magen.. er min 8 uke.. men det er oppblåsthet..og d føles jevnt ut som du forklarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter mitt tredje barn, er i uke 11, og jeg har ikke fått gravidmage ennå, er jo litt oppblåst, så det føles slik, men livmoren er ikke over skambenet før etter uke 12, og selv da tar det noen uker før er kommet så høyt at det kan kalles gravidmage. Slik er biologien....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER FAKTISK MULIG!!

 

Da jeg skulle ha nr.1 var jeg på kontroll til både jordmor og lege i uke 8, og begge målte livmoren min til å være i uke 12-13!!! Så jeg fikk beskjed om at jeg nok var lengre på vei enn hva jeg trodde. Der for ble UL fremskyndet med ca 4 uker. Og da jeg kom på UL, viste det seg at jeg bare var så langt på vei som jeg egentlig trodde. Lå laangt over SF-målet en god stund, før det utgjevnet seg og ble "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat "gravidmage", men har mått ta belte et hakk ut og det skjedde i uke 3! Har mye luft i magen så det er nok derfor tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiippii: Da er nok du et sjeldent unntak.

Men alt er mulig, så jeg skal ikke si du IKKE har fått gravidmage enda, men jeg tror det bare er som de andre også sier: oppblåst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig fullt mulig å få "gravidmage" ganske tidlig. Jeg har flere venninner som særlig ved 2.gangs graviditet har begynt tidlig med "gravideklær" siden magen har gjort sitt inntog. Merker det godt selv, jeg - og jeg sliter ikke med buksene mine pga luft i magen, men fordi kroppen allerede har begynt forberedelsene på at nurket inni der skal ha det bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar alle sammen;) jeg kjenner jo maven min, og det er noe som har forandret seg. Hannah fylte 1 år igår, så er jo ikke lenge siden forrige svangerskap, har hørt at livmora lettere vokser når det er kort tid siden sist..men ikke get jeg..

Maven har rukket å bli ganske flat igjen da, så kjenner godt når det legger seg litt ekstra på der..;) men det kjennes som sagt ut som en hevelse..

Har i tillegge hatt mens murring og stikking i maven+ litt kvalme/uggenhet i flere uker..

Har ikke fått tilbake mensen etter fødselen, så har ikke noe IKM eller EL å gå etter, men får teste igjen imorgen;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noe hjelp - sluttet på mini-piller da petite M var 1 år, fikk igjen mensen da hun var 15mnd, ble gravid da hun var 18mnd (samme dag som jeg sluttet å amme:-). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKey;) jeg sluttet på cerazette for ca 4 mnd siden..og ammer endel ennå.. vi får ta det som det kommer;) takk takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med "gravidmage" mener jeg oppblåst ja! Men er tydelig forskjell i forhold til slik det var før jeg ble gravid. Var på ul i uke 7, og da kunne ikke gyn kjenne livmora enda hvor mye hun dytta den opp... Sikkert hormoner som gjør at jeg får så oppblåst mage at jeg ikke greier å trekke den inn en gang..

Var slik (ikke i like stor grad kanskje) med nr 1 også hos oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det på akuratt samme måte. Nå hadde jeg tvillinger sist da så jeg var DIGER. Men nå er det ikke lenger behagelig å ta igjen knappen, så når jeg er hjemme er den konstant av.

 

Jeg tester også sent og det er så frustrerende!!! Jeg er 21 DPO i dag og tester fremdeles negativt. Men jeg har brystspreng, kvalme, mage (hoven og oppblåst), tisser mye så jeg antar jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...