moden mamma Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Hei! Lurer på om noen av dere går til jordmor, eller bare lege.. ut fra de signalene jeg har fått fra legen min så langt føler jeg at hun mener jeg bør gå mest til henne... Vet det er jeg som bestemmer altså.. men alle prøver og sykemelding (allerede sykemeldt 30% nå i uke 14...) håndteres jo av henne... Noen andre som tenker på det samme? Hva dere skal velge? Noen anbefalinger? Synest jo det har vært veldig greit i de tidligere svangerskapene jeg har hatt å gå til jordmor. Føler at jordmødre har litt mer tid og forståelse++
nå er vi fem Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Hei! Jeg går til kontroll annen hver uke, så da blir det en gang pr måned til lege og en gang pr måned til jordmor. Jeg synes det fungerer veldig bra, for som du sier så har ikke legene på sykehuset så veldig god tid alltid:-))
nr.4 på vei Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Hei... Jeg er på kontroll på A-hus hver 14 dag med UL, lege og jordmor. Er det ulik praksis på dette da eller!? Syns det er helt topp å være der så ofte for da måler de og vi snakker litt hver gang. Blir veldig trygg på meg selv og på sykehuset. Gleder meg bare til å komme dit for å føde. Håper bare at en av jordmødrene jeg har vært hos kommer til å være der da. Men det spørs vel. Har jo en favoritt blandt dem;)
nå er vi fem Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Har ikke fått vite når jeg skal begynne å gå hver 14 dag på sykehuset, det eneste de gjør nå er en sjekk med lege en gang pr måned (er 27 fullgåtte uker og alt er normalt). Jordmor ordner jeg selv ved helsestasjonen. Er vel ikke 100% fornøyd med hverken oppfølging, kommuniksajon eller følelsen av å bli hørt ved SØF. Har inntrykk av at det er ulik praksis på det meste egentlig hva gjelder oppfølging, sykemeldinger, igangsetting etc........... Når praksisen er så ulik er det jo idiotisk at vi ikke har mer og si før beslutninger taes!!!
bøllefrøene Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 hei.. dette lurte jeg også på i begynnelsen. Er nå 27-2. Jeg gikk kunn til fastlege fram til ul i uke 19. var ofte hos lege i begynnelsen pga sukker i urinen. Etter uke 19 har jeg fått time ca hver tredje uke hos lege på ullevål. jeg var også usikker på om jeg skulle gå til jordmor i begynnelsen.. men bestemte meg for å vente.. skal til jordmor nå fredag og har tenkt til å gå der og legen annenhver gang nå. Det er legen som må ordne sm, ellers så kan jordmor gjøre det meste. jordmødre har bedre tid.. men føler ikke jeg hadde så mye behov for det i begynnelsen. Nå derimot føler jeg det er helt riktig.. snakke om fødsel og alt jeg lurer på. i tilegg bli kjent med helsestasjonen jeg skal gå på senere. Du må bare føle hva som er best for deg.. men ikke vits å fly til begge deler i begynnelsen.. mange som tar annenhver gang. Har også mye å si hvor fornøyd en er med legen.. jeg har vært super fornøyd.. men til jordmor skal jeg ta med far og... vi har jo begge spørsmål. lykke til videre
moden mamma Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2007 Hei igjen... Jeg er jo bare 15 uker på vei - så jeg har ikke begynt gå til kontroll på sykehuset enda. Er bare litt usikker siden jeg bare har "singlinger" fra før :-) Dessuten har jeg flere "småplager"/sykdommer fra før som jeg føler legen må følge opp, ikke en "ultralydlege" på sykehuset... mulig jeg misforstår... :-) Men - jordmor følger jo bare opp urinprøve og BT. Jeg trenger også bl.a. følge opp stoffskiftet mitt - det gjøres vel ikke på sykehuset på de "faste" kontrollene der? Noen som vet litt mer enn meg om dette? :-)
mamma :-) Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Går til legen når jeg skal ha sykmelding og kontroll hos jordmor. Jordmor har bedre til, mer erfaring. Har gått til samme jordmor i alle 3 svangerskapene. Kjenner hverandre godt og det føles godt. Hun jobber også litt på føden på Ullevål hvor jeg skal føde, men har aldri vært så heldig å føde når hun har vakt. Kanskje denne gangen. Går nå på ukentlig kontroll på ullevål også der til samme lege. uke 35 til onsdag ;D 2 gutter i maven ;D
bøllefrøene Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 hvordan er formen din nå?? ligger gutta i hodeleie eller... har dere begynt å snakke om fødsel på ullevål eller. så heldig du er som har gått hos samme lege på ullevål.. jeg er i uke 27.. har gått til lege de siste gangene.. men to forskjellige.. trodde det var sån det funket der jeg.. spurte du om å gå til samme?? lykke til videre da.. ikke lenge igjen nå. er i uke 27 jeg.. to gutter her og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå