Gå til innhold

MA, hva nå?

Klar for nr 3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nettopp hatt en ma, men har ikke fått ut det som skal ut.. skal til gyn på tirsdag å få det bort med en tablett..

noen som har opplevd dette før, som kan fortelle litt om hva som skal skje?

vet at mange leger anbefaler å vente en mens før man prøver igjen, men er det noe i veien for å prøve igjen med en gang?

noen her som har blitt gravid rett etter ma?

er veldig takknemlig for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men noen av dem kan jeg si litt om. Jeg hadde også nylig en MA. Jeg ville ikke ha utskraping eller lignende "innblanding" og valgte og vente og det endte da i SA en uke etter at MA'en var konstatert (to uker etter at vi sist så hjerteaktivitet). Jeg kan ikke si så mye om hva det er slags medisiner du har fått eller hva som skal skje.

Dette med anbefaling om å vente en mens er veldig varierte, du vil alltid finne en lege som støtter uansett hvilke synspunkter. Jeg har ikke fått denne anbefalingen fra noen leger, og mitt inntrykk er at de legene som sier dette stort sett tenker på at kvinnen skal komme seg psykisk og at det er lettere å fastslå termin. Jeg har imidlertid lest forskningsrapporter som sier at det er en noe høyere sjanse for spontanabort hvis man blir gravid igjen uten å ha hatt mens etter en MA/SA. Dette er nok en risiko du må tenke over selv, for mitt vedkommende kan jeg si at det aldri var noen tvil om at vi begynner prøvingen igjen med en gang.

Lykke til, håper alt går bra med deg.

Skrevet

Lurer på det samme som deg. Nettopp fått konstantert en MA (uke 9). Valgte å ikke velge tabletter før etter jul, hvis ikke kunne jeg forvente stor-blødning på reisedagen (fredag). Vil gjerne være best mulig forberedt på hva som vil skje de neste dagene......

Skrevet

jeg tok tablettene tirsdag kveld, 4 stk i skjeden. etter 2 timer begynte det å blø. fikk beskjed om at jeg kunne ta paracet dersom det ble for smertefullt. tok paracet hele natten for å få sove. jeg har ikke fått beskjed om å komme inn for å se om alt er ute.. han sa det ville bli som en menstruasjon, og at jeg kunne begynne prøvingen med en gang..

dette var ihvertfall slik det gikk for meg.. men det er jo veldig forskjellig fra person til person!

Skrevet

Jeg har ftått beskjed om at jeg har hatt en SA, fosteret var borte, men har bare hatt brun utflod ikke blødning. Det er en uke siden sypmtomene forsvant og da var fosteret der, men forrige lørdag begynte urfloden og onsdag var fosteret borte. Men fortsatt ingen blødning. og nå heller ingen utflod. Hvordan vet jeg da at alt er ute plommesekken var jo igjen, skal ikke den ut også da? Skjønner ingenting av dette her jeg... Noen som har opplevd dette?

Skrevet

jeg opplevde akkurat det samme.. hadde en MA. hadde brun utflod i 5 uke i ca 1 uke. var til gyn i 7 uke og da var fosteret borte.. jeg måtte enten ta tabletter eller utskrapning for å få ut resten.. tok tabletter.. og nå er forhåpentligvis alt ute..

Kjempetrist at det har skjedd med deg også. masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...