Klar for nr 3! Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Hei jeg har nettopp hatt en ma, men har ikke fått ut det som skal ut.. skal til gyn på tirsdag å få det bort med en tablett.. gyn sa at fostersekken var der, men det var ikke noe foster inni.. noen som har opplevd dette før, som kan fortelle litt om hva som skal skje? vet at mange leger anbefaler å vente en mens før man prøver igjen, men er det noe i veien for å prøve igjen med en gang? noen her som har blitt gravid rett etter ma? er veldig takknemlig for svar..
SuperMoM <3 Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Hei. Jeg har opplevd akkurat det samme som deg.Var til 4 ultralyder totalt for å være sikker på at der ikke var noe.At det var for tidlig å se eller noe slikt.Sjekket også hcg nivået i blodet mitt for hver gang for å sjekke om det steg. Hadde ingen blødninger eller noe tegn på at det skulle gå gale,men det gjorde det da. Fikk bare beskjed om å møte opp fastende på sykehuset så skulle de ta en utskrapning.¨ Tok utskrapning 29.august (i år ja) og var frisk og rask etter det.. dagen etter måtte jeg inn igjen pga sterke smerter.ikke fått ut alt.. 31.august,ny utskrapning.. (prøvde å gi meg en sånn tablett dagen før andre utskrapning,men ingenting kom ut) Fikk beskjed om å vente 2 uker med sex.. det gjorde vi da.de sa også at det var lurt å vente til jeg fikk mensen igjen.. *kremt* Jeg er nå gravid igjen.. 12+3 uker på vei:p kom ingen mens hos meg for å si det sånn.. Har vært på to ultralyd nå for å sjekke at alt er bra og begge gangene har vi sett en liten krabat med bankende hjerte:p Så det går nok bra skal du se.Trist akkurat der og da,men får bare tenke på at du ikke har mistet et foster,for det har aldri utviklet seg. (sånn jeg tenkte og da gikk det "bra" ) Du får ha lykke til med neste mann:) Går bra neste gang skal du se:)
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Jeg ble gravid rett etter en MA. Har nå verdens nydligste gutt på 2 år.
Giinaღ Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Heisann. Jeg var på sykehuset i dag for utskraping etter en MA og da snakket jg med en veldig hyggelig sykepleier som visstnok hadde god peiling. Hun sa at vi kunne starte igjen så snart vi var KLARE OM vi skulle være det med en gang (dvs. før føste mens) kunne vi bare sette igang. Så det tenker iallefall VI å gjøre. Lykkelykke til!!!!!!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Jeg fikk beskjed om å vente etter jeg hadde hatt 3 runder med mens!! Hadde ikke noe valg for jeg blødde i 3 mnd etterpå!! Men det eneste som jeg tror er veldig viktig er å vente de to ukene med sex som hun nevnte over her pga infeksjonsfare.. Man har tross alt ett sår i livmoren! Men ta den tiden du trenger, og føler du deg klar med en gang så syntes jeg du skal beg å prøve og:=) Lykke til, det ordener seg til slutt:) (Har selv mistet både sa og ma 5 ganger tilsammen før den satt skikkelig og nå venter jeg min lillegutt om 2 uker:))
jippii Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Fikk beskjed om å vente i 2 uker med sex etter utskrapningen. Fikk mensen etter 24 dager, og ble gravid etter denne. Med 1.mann ble jeg gravid etter 10 månder. 2.mann (som endte i en MA), tok det 6måneder å lage. Så denne gangen gikk det kjapt. Håper det går like greit til deg også. Så får vi krysse fingrene og håpe at dette svangerskapet går bra.
Klar for nr 3! Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2007 tusen tusen takk for svar alle sammen... jeg håper virkelig det går bra neste gang, men er så redd for at det ikke skal det.. er utrolig godt å få høre at det har gått bra for andre i samme situasjon.. Lykke til alle sammen klemklem
augustanr2 Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 hei jeg hadde en ma i fjor...fikk beskjed om å vente en mens før vi prøvde igjen, for at den nye skulle få best mulig miljø der inne, syntes det hørets fornuftig ut, vil jo det beste for de små...så jeg hadde en mens og så ble vi gravid igjen:)
Klar for nr 3! Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2007 kjekt å høre at det har gått bra for mangen ved neste forsøk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå