Gå til innhold

Dersom mor spiser mye godteri og ammer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min baby iallefall..Spiser fæælt mye godteri..uff....!

Hun er kjempelang og smal.

Skrevet

Nei, det har ingen sammenheng såvidt jeg vet.

Babyer som blir ammet kan ikke bli tjukke...

Skrevet

Det at babyer som kun ammes ikke kan kalles tykke har jeg hørt før.. og trøstet meg med det da jeg ammet min første.. Syntes jo han var temmelig rund.. og det var han...

Men han gulpet ekstremt mye også, men hs sa at så lenge han la på seg det han skulle så sjekket de ikke ut noe ang dette...

Nå har jeg fått nr 2. og forstår at jeg virkelig har nok næring i melka.. han gulper ikke. Ihvertfall ikke slike mengder, og han er bare såååå rund. Han er 4 mnd nå og jeg bruker de nest største bleiene for at det skal gå rundt låra og midja...

Han er virkelig tykk... tykkere enn michelin-mannen ihvertfall.. haha

Gjest spinella
Skrevet

Babyer skal jo være tykke :-)

Muligens at ulike kemikalier og sånt kan gå i morsmelk, uten at jeg egentlig vet, så tenker at ulike gummigodter, lett brus, og sånne syntetiske godterier i så tilfelle er verre enn sjokolade og is.

Men vet ikke altså, har ikke tenkt så mye på det, men har dilla på julekaker, kjeks og sjokolade for tida

Skrevet

Har selv en datter på 3mnd, men nå må jeg slutte å amme pga medisin. Men de siste ukene har jeg hatt helt dilla på mørk sjokolade, helt ufattelig!

Men tror ikke godteri har noen innvirkning på vekta til barnet, er vel heller at det kanskje gjør barnet mer våkent, hvis man spiser for mye sukker, ikke vet jeg?

Skrevet

Barnet tar stort sett det det vil ha, det er alltid mors kropp som lider under et ikke ideelt kosthold. Noen barn blir urolige av at mor spiser for mye sjoko og mye lakris.

Skrevet

veit ikke om baby blir tjukk, akkurat, men for mye sukker er jo uansett ikke bra! er viktig med et sunt kosthold når en ammer. det du spiser går jo videre til barnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...