♥ Snøblomst ♥ Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Står ikke noe i oppskriften men lurer på om det er greit å lage deigen i kveld? Skal ha folk på bakst i morgen så jeg må lage en del, hadde vært godt å få det unnagjort ) Noen som vet om det går an? Deigen består av hvetemel, melk, smør, sukker og hornsalt.
Bruble Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har hatt mine kakemann deiger i kjøleskapet over natta uten at de har tatt skade, så vi tro det går bare bra:)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2007 Tusen takk for svar Bruble )
2 søte småpiker Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Har de samme ingrediensene i min deig, og der står det faktisk i oppskriften at de igen skal stå på kjøl over natten:-) De blir kanllgode
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2007 Oi! Så bra Lopplopp ) Nå er deigen satt, gleder meg til i morgen )
rødt&blått Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Denne oppskrifta bruker jeg: 4 dl vann------- BLANDES OG STÅR 5 dl sukker---- I KJØLA 30 MIN. 1kg mel 1 toppet ss. hornsalt. Jeg pleier å koke opp vannet slk at sukkeret smelter og så kjøler det seg i kjøleskapet etterpå før alt skal blandes. Jeg syns alltid det skal mere mel til, for deigen har lett for å bli klissete. Men det tar du som det kommer! Deigen kan fint stå over natta på kjøl. Hilsen ei som har nystekte kakemenn på brett i kjøkkenet i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå