Gå til innhold

Mulig jeg er kommet en mnd lenger enn antatt


mamsen labamsen

Anbefalte innlegg

Hatt veldig mye symptom på svangerskap og tok en test 2 dager før forventet mens. testen var negatv. mensen kom på riktig tid med normal blødning og lengde. Ble rådet til å ta en test likevell under mens som også var negativ.

Dette var i oktober. Symptomer som kvalme, oppkast, kviser såre og ømme bryst vedvarte og på november uteble mensen min. Jeg tok da en ny test og den ble positiv.

Regnet da ut termin ca 28. juli. Var på sv.ktr til lege i går og fortalte historien min med at jeg mistenkte jeg har kommet lenger. Hun ville da ta en GU og sjekke str på livmor. Den var vokst litt, slik at legen også mente jeg mest sansynlig var kommet en mnd lenger.

Men det får vi jo ikke vite sikkert før ultralyd.

så termin blir i tilfelle slutten av juni i stedet.

 

Noen som har opplevd dette?

Med mine to forrige barn merket jeg det ved at mensen uteble og testet positiv på clearblue samme dag. Knallblått med gutten men litt svakere strek med jenta.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi saa spennende da! Tror jeg hadde ruslet og tatt en tidlig UL jeg da, men jeg er altfor spent i saanne anledninger. Intuisjonen din stemmer nok, den gjoer ofte deg. Du er jo flerbarnamamma ogsaa, saa da er den nok rimelig til aa stole paa da, intuisjonen mener jeg.

 

Selv ble jeg satt tilbake 11 dager, og lege og gyn opererer med to forskjellige terminer. Men jeg er like blid, er ikke saa noeye for meg, jeg holder meg til den terminen hvor jeg er kommet kortest.

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på akkurat samme måten, tok negative tester under mens etc, men følte meg skikkelig gravid, med kvalme, trøtt etc.. Jeg kommer nok også til å nevne dette for legen når jeg skal til første kontroll på fredag, men jeg tør ikke håpe på noe.. Føler også at magen min er blitt VEL stor til kun å være 5 uker på vei.. Hmmm, nå er jeg riktignok gravid for andre gang, men likevel.. Du får holde meg oppdatert på hva utfallet blir, så skal jeg gjøre det samme!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...