Gå til innhold

julebakst


snaijka

Anbefalte innlegg

hva gjør dere med julebaksten?

jeg er i 5.uke nå, og har hatt blødning. (ser ut til at det gikk bra. Legen mente han så noe smått der inne på ul, og må bare ta blodprøver for å se at hcg nivået øker..Men føler meg gravid ennå, så jeg er nok det!)

 

Jeg har jo lyst å bake noe til jul da.. nå når jeg drev å knadde ut en sandkake-deig, så merket jeg det i magen.. nesten som om jeg hadde tatt 50 sitt-ups! Er det farlig??

da jeg hadde blødning, var det dagen etter jeg hadde baka en del!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder meg unna den store kjevlinga i år, men julebakst må jo til. Nå er jeg konstant kvalm og trett, så det går sent. Ungene vil jo ha bakst, og da synes jeg nesten at jeg bare må. Mannen hjelper til så godt han kan, men når det gjelder baking er han desverre bare utstyrt med tommeltotter:)

 

Vel, baking må ikke være kjevling og knaing. Du har vel mixer og foodprosessor eller? Da er feks drømmer, serinakaker, sjokoladekjeks, Tante Ellens sjokoladekjeks, kokosmakroner,sjakkruter og risboller ting du kan lage kjapt og sitte i ro når de skal formes. Det er iallefall det jeg har gjort til nå. I morgen blir det pepperkakedag, men da skal mannen kjevel:) I tillegg til disse laget jeg sånn vindmøller, det var da jeg fant ut at kjevling utgår i år.

 

Alle sier til meg at jula kommer likevel, og det sier jeg til andre også. Men jeg klarer ikke slappe av og føle meg vel hvis ikke jeg har iallefall noe i orden rundt meg. Skal se om jeg får bakt julebrød, grov og finbrød også, men skal se om formen bedrer seg.

 

Lykke til, tenk mest på den der inne og husk det går jo an kjøpe også! Vi skal kjøpe smultringer i år!

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...