Gå til innhold

Hvordan få innvilget KS?


Aquanimba

Anbefalte innlegg

Hei og hopp:)

 

jeg er 24 år gammel og 7 uker gravid. Allerede nå gruer jeg meg voldsomt for fødsel, dagene mine preges av at jeg tenker på det, og greier ikke å glede meg noe over at jeg faktisk kommer til å få verdens nydeligste baby i andre enden. Dette synes jeg er veldig trist, for jeg ville så gjerne gledet meg over svangerskapet.

 

Moren min hadde en kjemepvanskelig fødsel, den gangen jeg kom til, og jeg tenker masse på dette.

 

Som dere sikkert forstår, ønsker jeg keisersnitt, jeg er også plaget med store ryggsmerter i perioder, noe som gjør meg relativt funksjonshemmet, hvordan vil dette evt påvirke en fødsel?

 

Hvordan søker man om å få innvilget KS? jeg holder til i vestfold, hvis det skulle ha noe å si. Hvordan går man frem? Noen som vet om det er problemer med å få innvilget KS?

 

Ønsker som sagt å kunne slappe av i svangerskapet, og ikke være preget av redsel for føde. Ser på "jordmødrene" på nrk nett tv, og er faktisk svett etter hver episode.

 

Mulig jeg er tullete, men for meg oppleves dette ganske voldsomt..

 

Håper på gode svar fra dere! dere er så dyktige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde KS for 6-7 år siden.....

Jeg gikk innvilget KS grunnet tidligere traumatisk fødselsopplevelse med førstemann, hvor sønn min endte opp på intensiven med div. blodoverføringer.

 

Først må du få lege eller jordmor skrive en søknad om time til vurdering på sykehuset. Deretter vil du bli innkalt til samtale med fødselslege på sykehuset hvor du får mulighet til å komme med dine argumenter for hvorfor du ønsker keisersnitt. Fødselslegen vil helt sikker prøve å overtale deg til å føde normalt. Det gjorde hun på min samtale, for hun gjorde ikke jobben sin ellers sa hun...

 

Jeg hadde i tillegg skrevet et brev om hvordan jeg opplevde min første fødsel, det sammen gjorde mannen min som jordmor sendte med søknaden, dette hadde fødselslege lest på forhånd, så det er sikker lurt å gjøre for man får ofte skrevet ned mer enn hva man får sagt på en samtale.

.

Litt usikker på hvor restriktive de er med å innvilge KS grunnet fødselsangst da. Men det er ikke hyggelig å gå rundt å grue seg til fødsel heller, så skjønner deg godt.

 

Du taper uansett ikke noe på å søke!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...