Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Hei Kjæresten min er gravid for første gang, og er vel noen uker på vei nå. Er det egentlig vanlig å ha så vondt i magen at du nesten griner?
Jannamor Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har også slike smerter. Nå vet jeg ikke hvor langt hun er på vei. jeg har hatt slike smerter siden unnfangelsen, men trodde det var menssmerter først. men de er dypere og mer strekkende, knøvlende, altså at livmoren jobber, den vokser jo. man sier at man kan få ligamentsmerter, som er at livmoren vokser. Hvis hun er veldig redd, ville jeg nok gått til en fagperson uansett, for å roe nervene, babyen tar opp sinnstemninger og, så best for mammaen og være trygg og avslappet lykke til klem
gladmy Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jepp..Hadde det de to første månedene og litt inn i tredje..Helst på kveldene..Å det kunne gjøre vondt i flere timer..Jeg la meg på gulvet noen ganger.. Dere får sikkert en vilter gutt..Jeg har termin i april..Liten gutt som kommer.. Kanskje det er det samme, ikke vet jeg..Men det høres litt likt ut..Har hun hatt blødninger også?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Jeg hadde også veldig vond i begynnelsen... Nesten samme som sterke menssmerter(noe jeg har vært mye plaget med) men 10 ganger kraftigere. Det er vel noe som blir sagt at har man mye vondt, så blir det en gutt. Det stemmer med meg ihvertfall, jeg får en gutt i slutten av april
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Har også vondt i magen...ikke bare mens lignende smerter, men også smerter lenger oppi magen...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 heihei. skulle bare komme med en oppdatering. var min kjære som la inn dette innlegget, da han ble så bekymret pga jeg hadde sterke magesmerter.. senere kom også brun utflod, så vi ringte legevakta som anbefalte at vi kom innom for å event avkrefte ex.u. smertene skyltes en muskelknute i livmoren, men det var ikke farlig.. kunne skape ubehag osv, men alt var bra med det lille frøet. hjertet fikk vi se og.. så får bare håpe alt fortsetter bra fremover.. har hørt disse knutene kan bli vonde etterhvert som de får mindre blodtilførsel da blodet strømmer til fosteret istede, men vi får krysse fingrene å se hva som skjer. lykke til alle andre. Hilsen den gravide samboer til HI.
AnnHelenK Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Jeg våknet på natten og følte at jeg måtte tisse. Også besvimte jeg på doen av smerter. Skjedde ett par ganger. Legevakt mente det kunne være truende abort - og slik fant jeg ut at jeg var gravid! Venter gutt i mars=)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde slik med første.. visste ike jeg var gravid engang, utrolige magesmerter å følelse av å ha mye luft i magen eller noe... Endte med spontanabort... Jeg ville kontaktet lege om jeg var dere. Kan være noe galt... Men for å ikke beskymre dere helt... så er det mange som har samme følelse uten at noe er galt.. Kan være livmoren som utvider seg el liknende..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 hei anonym 22:58 som du ser over har jeg svart! vi kontaktet lege, og det var ikke fare for abort eller fosteret generelt pga smertene, skylles en muskelknute i livmoren min, som kan føre til sterke smerter under graviditeten. heldigvis er alt bra enda, er 9+5 idag. HI
Hilde_85 Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Bra at alt var i orden da. Kjenner til sterke smerter ja, og de skal tas alvorlig. Så jeg og satt nesten å sippa her hjemme fordi alt var så vondt at det ikke var noe stas å være gravid i det hele tatt. Men nå er det bra, så nå gleder jeg meg over magen
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Man må også være obs på svangerskap utenfor livmoren hvis man har magesmerter! Det skal visst være sinnsykt vondt..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 ja jeg var på sykehuset for å avkrefte svangerskap utenfor livmoren, det var ikke det, men en muskelknute som er skyld i smertene.. så alt er bra nå.. bare litt ubehag av og til Samboer til HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå