Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Kan dere fortelle meg litt om effekten ev det? Hvordan får de deg til å føle deg? Bivirkninger? Er de vanedannende? Farlig på noe vis?... Var til psykolog forrige uke, og fikk diagnosen moderat depresjon. Men det viste seg han er psykiater, så han ville ha meg på medisin. Men jeg nekta der og da for jeg synes det hørtes så drastisk og skummelt ut. Men mulig han har rett, så hvis noen her kan dele sine erfaringer med meg vil jeg bli kjempetakknemmelig og glad! Takk på forhånd!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Hei Jeg har også hatt en fødselsdepresjon/moderat depresjon. Jeg var også veldig skeptisk da psykiateren ville jeg skulle ta medisiner en periode, så jeg holdt meg unna. Etter jeg hadde hatt det ganske så tøft et halvt år bestemte jeg meg for å gi de en sjanse. begynte på cipralex 5 mg og økte dosen til 10 mg etterhvert. Første to tre ukene ble jeg ganske så dårlig, som om angsten og depresjonen forverret seg. Men jeg fortsatte å ta de og ble gradvis bedre. Nå har jeg tatt de i litt over 1 mnd og har det veldig bra. Er avogtil litt flat i humøret men er mye bedre enn å vær langt nede, er også glad innimellom, føler jeg lever igjen:) Tablettene er ikke vanedannende, men kan merke litt når man slutter igjen men det går som regel fint. Jeg skal bruke de i 6 mnd, går samtidig til psykiateren. Så jeg angrer på jeg ikke bare begynte med de med det samme så kanskje jeg hadde slept å pint meg selv gjennom alle de månedene pga jeg var så sta og redd for å ta tablettene, følte ddet som et nederlag. Ellers har jeg ikke noen bivirkninger uten om litt kvalme i begynnelsen og litt mindre sexlyst. Men husk det er uansett ditt valg, men det kan være som en krykke for en periode. Lykke til, håper du får det bedre snart. Uansett hvor håpløst det følest så blir du bra:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Hei! Jeg har også fødselsdepresjon. I første samtale med både helsesøster, lege og psykolog ble det prat på tabletter. Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, og syntes det var litt rart at tabletter liksom var første løsning på alt... Gikk vel til psykolog ca 2 mnd før jeg sa ja til å prøve. Da gikk jeg bare hjemme og gråt, orket ingenting, og følte at alt var helt håpløst. Så jeg tenkte at for mannen min og barnet min sin skyld, så var det verdt å prøve. De første dagene på tabletter tenkte jeg veldig mye på om jeg merket noe. Tror jeg nesten forventet å bli litt rusa på en måte. Men ingenting skjedde.... følte jeg. Men psykologen min påpekte etterhvert forandringer som jeg ikke hadde tenkt over selv. Nå snart et år etterpå er ting fortsatt vanskelig. Men mye bedre på mange måter. Kan glede meg over ting. Har lyst til å gjøre ting jeg liker å holde på med. Det er jo umulig å si om det er tabletter eller andre ting som har hjulpet meg. Men jeg har ihvertfall ingen negative erfaringer med tabletter
*min lille sin!* Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 jeg har brukt cipralex 10 mg i 2 år . jeg slutta med det pga graviditet. bivirkningene er så forskjellige , men mine var :latterkrape,svimmel,kvalme,følte meg nesten som rusa den første mnd, men etter hvert ble jeg like normal som jeg var før jeg begynnte på antidep bare at tanker og ting ble myyye lettere .. men om jeg hoppet over en pille en dag ble jeg ør i fra hodet og ut i hendene, nesten som jeg ikke hadde følelser. da jeg drakk alkohol ble jeg meget full på kort tid. og da jeg skulle trappe ned var det jævlig for da gikk jeg rundt med den rare følelsen i hendene igjen . men hvis du har det tungt er det virkelig værd all slitet i begynnelsen og i slutten ... lykke til ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå