elise 35 Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Venter barn i august, har ei datter på 13 år fra et tidligere forhold. Hun har ste søsken på far sin side og det har gått veldig bra. Er spent på hvordan det vil gå, hun er i puberteten og sårbar for tiden. Noen med erfaring med tenåringer i huset, nytt forhold og felles barn?
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 hei Elise 35! Min eldste sønn på 18.var 14 da jeg fikk minsta på 4. Det var bare fryd å gammen,han har forgudet henne fra start av:) Tror ikke du trenger å bekymre deg,jeg er mer bekymret for min jente som vil være 5 når smånurkene kommer til våren.Det beste er vel å la de være med på stell og sånt,så føler de seg ikke utenfor Lykke til videre
tebekaa Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Hei, jeg har ikke erfaring i forhold til nytt forhold, men har erfaring som mamma til jenter i puberteten og med nyfødt baby. Jeg vil anbefale deg å på forhånd (på en god dag for tenåringen) ta en fortrolig samtale og prøve å forberede henne på at du de første ukene etter fødselen kan oppfattes som en dårlig tenåringsmor. At det fra naturens side er bestemt at din hovedfokus skal være på babyen den første tiden og at du sannsynligvis kommer til å ha lite overskudd til andre ting. Det kommer til å gå over, og det er viktig at hun er tålmodig i forhold til å "få mamma tilbake". For det gjør hun, hun er fortsatt barnet ditt og du er minst like glad i henne som i babyen. Den gode gamle tenåringsmammaen kommer sakte med sikkert tilbake igjen, men det kan som sagt ta noen uker, til baby-rutinene begynner å gå seg til og du slapper mer av. Jeg følte veldig på det denne gangen, for jeg har vært veldig tilgjengelig for de store jentene (10 og 12) frem til fødselen og vi har kost oss veldig og gledet oss til babyen skulle komme. Da babyen kom ble plutselig overskuddet borte. Alle krefter gikk med til amming, stelling, og praktiske oppgaver i hjemmet. Men nå - 7 uker etter fødselen - er jeg bortimot "normal" igjen. Har tid til å lirke frem hemmeligheter og frustrasjoner hos de store. Og koseprate, lage smoothies og andre ting som bare mammaer kan gjøre:-) Lykke til!
elise 35 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2007 Tusen takk for kloke ord og lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå