Gå til innhold

Tvillinger etter ks?

monika70

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som venter tvillinger etter de har hatt keisersnitt tidligere?

Har hatt to keisersnitt, og skal inn til ivf, og er usikker på om det er tryggt å ta sjansen på tvillinger - altså å sette inn to egg framfor ett..

Tåler livmor tvillingsvangerskap etter keisersnitt?

Bare lurer...

Fortsetter under...

Hallo. Jeg venter tvillinger etter å ha tatt to ks tidligere. Har lurt litt på dette jeg også og fått til svar at det ikke har noe å si. De sier så forskjellig.. Har lest på nett at det er større sjanse for at såret kan sprekke opp, men han legen jeg snakka med sa at det ikke var noen fare for det. Du skal helst ikke ha så mye rier så det er viktig å dra til føden med en gang du merker det starter. Kraftige rier kan være litt skummelt som jeg har skjønt. Håper du ble litt klokere :)

Jeg håper i det lengste at det blir normal fødsel. Tror egentlig ikke jeg har noe valg heller - ligger de eller tv1 riktig etc så vil de ikke ta ks.

Men når jeg nærmer meg uke 38 så spiller det nok ingen rolle på hvilken måte de kommer, bare de kommer:-))))) Må ærlig innrømme at jeg gruer meg til de siste 4-8 ukene av svangerskapet........., mer enn selve fødselen egentlig.

Kan jo skjønne at de siste ukene vil være tunge for gravide med tvillinger! Det kan være tungt med bare en også!

Hvor langt er du på vei egentlig?

Det er klart at dersom tvillingene ligger feil for en normal fødsel, må det jo bare bli ks. Man kan ikke risikere noe heller, det er for dyrbart!

Vet du om du venter gutter eller jenter?

Synes det er så spennende med tvillinger :)!

Annonse

Jeg synes hele svangerskapet har vært mye tyngre med to enn det første jeg hadde med bare en. Plagene har vært nesten dobbelt opp, dessuten så har jeg vært mye mer nervøs for at noe skal gå galt siden risikoen er større for det.

Jeg er 27 fullgåtte uker med to jenter. Var på UL i dag og det begynner å se trangt ut der inne!!! Så et ansikt mellom tre bein og et par armer, alt lå i skjønn forening:-) Men veldig koselig å se og man blir litt stolt av kroppen sin som klarer å få disse to til å vokse og klare seg bra. Da får bare være med de ekstra strekkmerkene!!! :-)

Så koselig meg to jenter!!

Det er klart at kroppen får "svi" litt ekstra med to i magen i form av flere strekkmerker kanskje, men du får jo tross alt to babyer på en gang!!

Skjønner at man er litt ekstra bekymret med to i magen, men det høres jo ut som om alt er i skjønneste orden!

Du får ha lykke til videre i svangerskapet, og er spent å høre etterhvert om når de kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...