Gå til innhold

utregning av fødselsvekt etter ultralyd

vimsa;)

Anbefalte innlegg

Jeg er litt bekymret for fødsel pga at flere av kvinnene i familien min har hatt trangt bekken og dermed fått en vanskelig fødsel. Jeg har blitt anbefalt å føde vaginalt. Har imidlertid vært til vekstestimering på volvat for å sjekke om babyen ikke er kjempe stor, da jeg har et litt høyt symfyse fundus mål. Etter denne ultralyden ble jeg litt forvirret og lurte på om du Dag Harald eller eventeuelt andre som har litt peiling på beregning av fødselsvekt kan hjelpe meg. Jordmor på volvat sa at ut fra ultralyden så det ut som babyen kom til å bli ca 3,5 kg men hun oppga ikke nåværende vekt.

Når jeg kom så jeg at det sto 2600 kg som nåværende vekt på utskriften/ utralyd bildet. Dette får jeg ikke helt til å stemme med hva andre oppgir ved 33 uker og 3 dager på normalt store babyer. Ut i fra det jeg leser inne på nettet er vel dette ganske mye. Fikk imidlertid diverse mål som stemmer godt overens med andre sine mål av baby. Mitt spørsmål er; kunne du Dag Harald hjulpet meg med en utregning av nåværende vekt og hva fødselsvekt ligger ann til å bli sånn ca?.. Skriver inn målene under og håper på og blir veldig takknemlig for svar..

MAD: 94mm

BPD: 89, 2 mm

FEMUR: 63, 4 mm

AC: 296 mm

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...