Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Trenger sårt noen tips nå...den ene brystvorta mi gjør kjempevondt når mini spiser, mens den andre bare er litt øm...mini er 5 og en halv mnd nå og dette er noe som har kommet de to siste ukene nå etter en periode der jeg måtte bruke elektrisk brystpumpe. Ser for meg at pumpa kanskje ble brukt med litt for mye kraft...?? Men er skikkelig kjipt for jeg har i tillegg lite melk så burde i teorien hatt han på puppen OFTE for å øke produksjonen, men frister jo ikke akkurat:-( Lufttørker puppene så ofte som mulig og har kjøpt meg skjell men synes ikke det funker:-( Er det noen andre vidundertips der ute???Plis kom med dem i så fall!!!:-) Ser for meg en kjip jul med lite melk i puppen og mange tårer...
trollet66 Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Hmmm. I utgangspunktet forårsaker ikke pumpa sårhet slik jeg ser det, men den kan forverre eksisterende sårhet. Fortsett å lufttørke masse. Prøv Avent sin lanolin salve med Aloe Vera i noen dager og se om det hjelper. Bruk gjerne rent kompress mellom puppen og BH så slipper du klissete BH
Expat Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Hisk å løsne taket til pumpen med en finger før du tar den av. Og blir det ikke bedre med tiltakene til trollet over her, så ta turen til legen og be om vurdering for sopp og infeksjon (dvs krev å avgi melkeprøve).
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Og pass på at du pumper brystet rett, hvis den pumper skjevt kan dette også gjøre forferdelig vondt.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 jeg var veldig sår før, men fikk tips om å smøre på brulidine. funker utrolig bra. spurte om det var skadlig for jr, men de sa at så lenge det tok over 20min før jeg ammet, gikk det bra. nå trenger jeg bare å smøre ett par ganger i uka. merket forskjell etter en halv dag:-D
trollet66 Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Mange gode forslag her - det er viktig å prøve å kartlegge årsaken til såhet.. Det er som regel en grunn. Feil sugetak, feil pumping, bakterier eller sopp. Der Brulidine viker er det som oftest bakterier tilstede. Dersom det ikke blir bedre av hverken det ene eller det andre, så ta en tur til legen som Expat sier, skulle det være sopp så få has på den før den setter seg skikkelig, da er den så utrolig vanskelig å bi kvitt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå