Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som opplever at barnehagen praktiserer det å kun ta kontakt med deg dersom barnet har feber?

Jeg for min del, mener at et barn kan være i dårlig allmenntilstand uten å ha feber, og da kanskje ikke burde være i barnehagen.

Hva er deres tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136301065-syk-uten-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ser an almenntilstanden til barnet. Er heller andre veien, er KJEMPE vanskelig å få foreldre til å forstå at barnet kan være syk uten å ha feber.

Jeg sa fra til en mor at barnet ikke var friskt, fikk til svar: det har ikke feber. Sånn holdt vi på nesten en uke. Til slutt sa jeg: ta barnet til legen. Moren ringte meg sur på morgningen dagen etter: da drar vi til legen siden du maser, men vi kommer nok etter det.

Fikk tekstmeldingen på mobilen min to timer etterpå: xxx hadde halsbetennelse, ørebettennelse og lungebettennelse blir hjemme resten av denne uken og hele neste.

Dette barnet hadde IKKE feber...

så lenge almentilstanden er dårlig spiller det ingen rolle om barnet har feber eller ikke, da har det ingen ting i barnehagen å gjøre.

Når almentilstanden er dårlig betyr det at barnet faktisk ikke er bra ikke nødvendigvis syk men at det brygger på noe.

Er selv mitt oppi det nå at jenta vår (22 mnd) har hatt dårligere almentilstand uten feber enn det hun har når hun har rundt 39 grader i feber.

Det var faktisk så vemmelig at jeg ringte legen. det viste seg at hun har halsbetennelse og måtte ha medisiner. Hun er også forkjølet i tilegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...