72moddelen og tulla Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Har lest en del av innleggene her inne og ser at det er ganske mange fortvilte damer som føler de må ta abort da kjæreste, samboer eller ektemann ikke vil ha flere barn. Dette damer gjør meg skikkelig dritt sur. Hvis disse mennene ikke vil ha flere barn, hvorfor i helvete kan de ikke strilisere seg, slik at de slipper å presse sine "kjære kvinner" til å gjøre noe som strider mot det de står for. En ting er hvis begge er enige i å avslutte et svangerskap, men veldig mange her inne gråter og synes livet er helt forferdelig for de presses til noe de ikke kan stå inne for. Min mann prøvde seg, men jeg sa at hvis han mente det alvorlig så kunne han finne kofferten og se til å pelle seg ut på røde rappen da han mente jeg kunne ha styrt det her. Må sies han angret da ordene kom ut omtrentlig og er en ypperlig far og ektemann og gleder seg nå til tuppa kommer. Men jeg sa klart i fra at ville han ikke ha flere uhell så måtte han begynne å ta litt ansvar selv for ting, så nå har han bestilt time for å få en rekvisjon til å kutte strengen, jippi sier nå jeg da som også synes vi får nok nå, men som aldri kunne ha utført en PA fordi vi selv har bommet med prevesjon. Vel uansett så må jeg si til dere alle, lykke til med valgene deres og ikke la dere presse til avgjørelser dere ikke selv kan stå inne for uansett hva det måtte være, stor klem til dere alle sammen fra "lille" meg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Enig med deg. Menn må ta ansvar de og. Synes det er forferdelig med menn som presser oss til abort mot vår vilje. Minipillen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 hvorfor ikke bruke munnen og prate sammen? og finne ut om faktisk den du er sammen med vil ha barn. og ta de forholdsreglene som skal til for å ikke få flere?
Mamma`n til Trym Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 vel vel, nå er det faktisk mulig å ha tatt samtlige forhåndsregler og allikevel blitt gravid. Vi har pratet og ville vente med nr 3 litt til men nå er det allerede på gang.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Ah, jeg er så hjertelig enig! Men på den annen side, det er ikke alltid så enkelt heller. Jeg er selv en sånn en som ikke kan ta hormoner som prevensjon - men i min ungdom gikk jeg på p-piller og vet at det å kødde med hormonflyten i kroppen er ingen dans på roser (tenker da på hormonprevensjon for både kvinner og menn). Og det ER jo ikke alltid sånn, at man trenger å være sikker på at man ALDRI mer vil ha barn, selv om man kanskje er sikker på at man ikke vil ha (flere) barn nå. Av og til er man ung og dum, av og til svikter prevensjon, og av og til er forholdene ellers faktisk sånn at man ikke kunne unngått det. Og kynisk som jeg er, selv om jeg selv har sittet og fortalt min daværende samboer at OM jeg var gravid, så ikke FAEN om jeg tok abort for hans del, når han presset på om at jeg ikke kunne tvinge ham til å bli far, så mener jeg at faren under noen omstendigheter faktisk også bør få være med å velge. I situasjonen med min eks hadde han, vel vitende om at jeg ikke tok p-piller eller noe annet - sagt han var glad jeg var en sånn en som ikke tvang ham til å bruke kondom når han ikke ville. Og siden JEG kunne takle et barn om det skulle skje, lot jeg ham beskytte seg som han ville selv. (Jeg var heldigvis ikke gravid) Men dersom faren HAR beskyttet seg, eller det hadde vært en glipp i min prevensjon (p-piller KAN jo svikte, samme med spiral og det meste), og vi satt der begge to og hadde like lite skyld, mener jeg det blir feil å totalt overkjøre far. Da har begge vært så forsiktige som man kan forvente i et forhold, og når det så går galt synes jeg faktisk at begge til en viss grad skal få være med på avgjørelsen. Joda, det er mor som må leve med det i ettertid, og det er rent juridisk kun mor som kan bestemme over sin egen kropp, men valget påvirker far i akkurat like stor grad! Hva når det er mor som vil ta abort, mens far ikke vil? Det skjer kanskje ikke like ofte, men det skjer nok det og. Og det sitter sikkert ganske mange fedre rundt omkring og har vondt av det barnet som deres partner valgte bort for dem - antagelig like vondt som en del mødre som ble presset til abort. Jeg ville faktisk ikke hatt samvittighet til å beholde et barn som faren absolutt ikke ville ha, dersom jeg visste at han HADDE gjort en innsats for å beskytte seg mot uønsket graviditet. Det ville nok ødelagt meg ganske godt innvendig å ta abort, men jeg tror at under en sånn omstendighet ville jeg gjort det likevel. ...men igjen. Det er slett ikke sånn at jeg mener alle som har negative menn skal ta abort. Noen menn er sånne som eksen min, og de kan bare ta snippesken og gå! Og jeg HAR faktisk forståelse for de som ikke greier å ta abort under noen omstendighet. Det der er og blir et vanskelig tema...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå