Gå til innhold

Var på kontroll hos jordmor idag (samme som i 3 trimester)


Gjest

Anbefalte innlegg

ok ul og det viste seg som jeg fryktet at hun fortsatt ligger i seteleie noe hun har gjort helt siden uke 29, jeg er nå i uke 36+6.

Så da har jeg fått henvisning til undersøkelse til tirsdagen som kommer, så da blir det mål av bekken og finne ut ca vekten til babyen, sykehuset jeg skal på utfører ikke snuing.

Det er en veldig vanskelig oppgave som kun overleger gjør og veldig få som har kunnskapen om leopodiske håndgrep.

Blir nok å kreve keisersnitt tror jeg, for jeg ønsker ikke å føde i seteleie, det tørr jeg rett og slett ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Så kjedelig at heller ikke din lille venn har skjønt at hodet skal ned.... Min baby sitter også godt planta på rumpa, og har visst ingen planer om å snu seg. Skal inn på sykehuset på torsdag for å forsøke å snu han, kan ikke si at jeg gleder meg. Siden jeg er førstegangs er det ikke akkurat god plass inni livmora mi, så jeg er ikke optimistisk på at de klarer å få snudd han... Men-men, det er verdt et forsøk. Hvis det ikke går blir det keisersnitt på meg også. Selv om jeg aller helst ville ha født vaginalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+3 og veslejenta her sitter godt plassert med stumpen ned, og det har hun gjort i mange uker..... Har vært i samtale på sykehuset, og fått dato for KS 7 dager før termin. Legen sa det fortsatt var god mulighet for at hun kunne snu seg - da går jeg for vaginal fødsel. Setefødsel orket jeg ikke å vurdere en gang...... Snuing var uaktualt pga plasseringen til morkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på undersøkelse på sykehuset idag, jeg fikk selv velge hva jeg ønsket å gjøre.

Ble enige om at jeg skal forsøke på vending imorgen, jeg gruer meg, men det er verdt ett forsøk syns jeg.

Om det ikke blir vellykket vending så skal jeg få planlagt keisersnitt, siden jeg er førstgangsfødene ønsker jeg ikke at setefødsel skal være noe jeg opplever nå.

Han var fullt forståelig når jeg sa min mening, er utrolig glad for at legen på sykehuset var så hyggelig og imøtekommende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mamma om 2 uker da det er fastsatt planlagt ks 2 januar.

Jeg prøvde tre vendings forsøk på sykehuset igår, men det ble ikke vellykket.

Det var utrolig smertefullt, men jeg gråt ikke, jordmødrene og legene syns jeg var kjempeflink.

På første forsøket klarte de å vende henne til tverrleie, men hun snudde seg tilbake igjen.

Nå skal jeg bare ta det helt med ro, skal på en kontroll i romjulen før ks blir utført.

Skal sette sammen sprinkelsenga og vaske sengesett og reie opp i helgen, bare pludre litt siden jeg vet når hun kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Er i akkurat samme situasjon som deg, JCee, også mitt vendingsforsøk var mislykka i dag. Så jeg skal også på bekkenmåling i romjula, så får vi se om det blir keisersnitt eller setefødsel.

 

Fikk et tips fra legen om å bruke en lommelykt på utsiden av magen, ved å dra lysstrålen nedover kunne det være at babyen snudde seg etter lyset....om det virker?..mmmtja, vi får nå se. Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...