Gå til innhold

Hvor langt på vei er jeg EGENTLIG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På babyverden.no står det at jeg er 6 uker og 5 dager på vei, mens her inne på BIM står det at jeg er i min 7-ende uke...og når jeg snakket med jordmor denne uken, så sa hun: "Ja,men da er jo du i 7-ende uke du da. :)" Forvirra jeg jenter! Hehe...Hjelp....?! :) Sier man da at man er i sjette eller sjuende uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å vite egentlig! Da jeg var hos legen sist sa ho at jeg var i 12 uke, men på babyverden.no sto det 10uker og 5 dager, og barnimagen sa 11! Får vel vente på ultralyds svar! Så du kan nok si at du er 7?? :) Masse lykke til videre!!

Skrevet

Du er i din 7ende uke og babyen sin 6 uke, kan ikke forkalre det bedre beklager, men jeg er 9 + 2 i dag og er i min 10 ende uke.

Skrevet

Enkelt :-) Det norske språket har sine kromspring.

Når du er 6 uker og 5 dager på vei er du i den syvende uke... forklaring: dag 1 (altså den dagen du fikk mensen) er den første uken, men du er 0 uker på vei siden du ikke har startet ennå... Veit ikke om dette ble noe klarere?

For å komplisere det hele. Før snakket man om forsterets uke, et foster har et 38uker langt svangerskap. Nå har man "byttet" og snakker om MORS uke som er fra 1 dag i siste mens, og regner da et svangerskap til 40 uker.

Sånn oppklaringsvis: vi regner gjerne 4 uker til en mnd, -men 40 uker gir som kjent 9mnd.. dette er fordi en mnd alltid er 4 uker pluss noen dager...

Skrevet

6+5 betyr 6 fullgåtte uker og 5 dager ut i den syvende, så da er du altså i din syvende uke.

Skrevet

Aha! ;) Takk for svar! Nå skjønner jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...