Gå til innhold

Kan jeg spise rakfisk nå???

Anbefalte innlegg

Har sinnssykt lyst på rakfisk i helga, men det er jo totalt nei-mat for gravide. Jeg er på rugedag 7, og aner jo ingenting enda, så er litt usikker på hva jeg skal gjøre...

Litt vanskelig med rugetid nå rett før jul, jeg savner rødvingløgg og alt vi bruker å kose oss med!!!:(

Hadde vært annerledes hvis jeg VISSTE at jeg var gravid, da hadde det overhodet ikke vært noe tap å stå over, men nå er jeg jo liksom hverken eller!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136298804-kan-jeg-spise-rakfisk-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selv ville ikke gjort det.....stor sjangse for listeria i rakfisk. Ville ikke risikert å skade den lille om man er gravid. Vet heller ikke hvor lenge denne smitten evnt sitter i kroppen om man får listeria smitte.

Rødvin gløgg kan du jo ta...rødvin som er alkohol fri vettu:o) Samme smaken iallefall. Men nå skal det nå sies at mange drikker alkohol før de vet de er gravide da...uten å fått skadde barn når de har kuttet alkohol når de fikk vite det. Du har ikke fått morkake ennå om du er gravid så....dette får du vurdere selv. jeg tok litt rødvin en dag rundt rugedag 10 grunnet liten tro på forsøket. jeg ble gravid!. Barnet var friskt også. men 0 alkohol etter pos. test da!

Holdt meg unna rakfisken selv jeg, da jeg ruga.

Viste seg senere at jeg var gravid, så jeg var glad for at jeg ikke tok noen sjanser!

Det er denne samvittigheten vettu...

Lykke til videre forresten, tvi tvi!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...