Gå til innhold

Til dere som har vært på tidlig UL!


Natta & Alexandra  *gravid*

Anbefalte innlegg

Kan man se noe på utvendig UL i uke 5? Trodde man måtte ha innvendig for å kunne se om det er noe i livmoren, fikk ihvertfall den beskjeden i forrige svangerskap... Noen som vet??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man må ha innvendig ul i uke 5..men også da er det veldig tidlig å ha UL man ser veldig lite da....

jeg var på UL i uke 6 for jeg ville vite om jeg var på vei til å spontanabortere og da så vi bare en liten flekk på skjermen...

jeg mista da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde.. Føler meg veldig gravid, spyr og ingen mens.. Men siden jeg testet neg på dag 46 og han ikke så noe på UL, så kunne ikke jeg være gravid.. Så da kunne jeg helt greit ta MR neste uke.. Noe jeg er litt skeptisk til.. Har nemlig allerede tatt Røntgen, og er jeg gravid vil jeg ikke utsette den lille for MR også :o(

 

Hvis jeg er gravid er jeg 5+0, så kanskje enda lov å håpe på en pos test da.. *håpe håpe*

 

Tusen tusen takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ul både i uke 7 og 8, og legen sa begge gangene at det ikke var noe vits i utvendig ul så tidlig, da så vi jo ingenting. Så jeg ville ikke hørt på det legen sa. Men det er vel fordi min lege sa det motsatte å vi fikk se den lille klart og tydelig begge gangene :) Krysser fingrene for positiv test jeg da ;) Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe foster å se på UL utvendig før du er i 12 uke eller lignene. Og fosteret ser du på inv. UL fra 6 fullgåtte uker, fosteret er ca 30 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL i dag..Da såg vi ikke noe med innvendig UL, men såg alt kjempegodt på utvendig UL.. men livmoren min er neste opp til navlen nå og spiren har festet seg øverst i livmoren.. Så dem fikk rett og slett ikke til med den innvendige....

 

Tror d varier litt altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på utvendig ul i uke 11 å fikk (som et lite sjokk) se begge mine to små, så det er iallefall ikke tilfellet for alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganger i mitt liv hatt UL uke 5. Naar alt er i orden ser man foelgende: En definert "drue" paa et vis, altsaa en markert enhet, og det at den er hel er det som indikerer at embryoet/det befruktede egget er "i orden". Naar det ikke er orden samme tidspunkt, ser druen litt "punktert ut".

 

Naar man er 7 uker, ser man fosteranlegget, man ser hodet og kroppen, som en slags sammenhengende (unnskyld uttrykket) reke, man kan se navlestreng og man ser hjertet slaa som en lysere enhet midt paa - som banker helt tydelig.

 

Jeg snakker om innvendig UL, og det er nok individuelt for ulike UL apparater, ulike graviditeter, men man kan altsaa (selv om ikke alle leger liker aa holde paa med det - forstaaelig nok) ane at alt er i orden i kraft av at det er en slags definert liten enhet, som en oval sirkel, som vises.

 

Jeg er ikke sikker paa om jeg er saa fan av mange tidlige UL selv om jeg selv faar det grunnet litt uheldig historikk, da man blir litt skrullete av det og vil gjerne se mer og mer og det er bedre paa mange maater aa bare kjenne paa kroppen at ting er i orden. Men selvsagt, er man veldig bekymret, har en uheldig historikk eller annen grunn til dette, saa maa man jo bare takke ja eller bestille selv. Naar jeg kommer til uke 12, saa kommer jeg til aa ha hatt 4 UL: uke 5, 7+4, 9 og 12. Og enda er jo graviditeten saa fersk!! Jeg er ikke helt sikker paa om det egentlig er saa sunt - og til det beste for meg - aa se sette lille embryoet og senere fosteret saa tidlig faktisk..... Men man bestemmer heldigvis selv, dette var bare mine tanker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...