Gå til innhold

Hvor mange med termin i januar har født i desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fødte i november faktisk - teller det?

 

Ble innlagt fordi babyen hadde sluttet å vokse - det ble oppdaget på ekstra UL i uke 29+3 (jeg hadde/har høyt blodtrykk utenom graviditet)

De tok daglige CTG målinger av babyen og bestemte seg for å ta ham ut med keisersnitt etter en uke. Så da kom lille Oscar Nicolai - 1090 gram (altfor lett) og 38 cm til verden. :) Vi er forsatt på Ullevål, men kommer nok hjem i romjulen håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var en måned på torsdag faktisk og har vokst til over 1600 gram. :)

 

Vi jobber med ammingen. Han er veldig ivrig, men har litt problemer med å få godt tak fordi han fortsatt får mesteparten av maten gjennom en liten sonde i munnen.

 

Jeg har pumpet meg siden dagen etter keisersnittet og det har fungert kjempefint. Så han har fått min morsmelk hele tiden, selv om det ikke har vært på den vanlige måten :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte også for tidlig. Hadde termin 5 januar, men fødte 27 oktober, i uke 30+2. Startet med premature rier som de fikk stoppet i 10 dager før den lille jenta absolutt ikke ville vente lenger. Hun veide 1680 g og 41 cm lang. Lå på sykehuset i 5 uker. Det var veldig deilig å komme hjem og endelig leve normalt igjen.

 

Lykke til videre, og God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skulle hatt termin 20 januar men 25 november ville hun ut. de klarte stoppe det og 4 desmeber kom jeg hjem. men natt til 14 desember ville hun ikke vente lenger.. 14 desember kl 07.07 kom hun med ks pga seteleie og hadde ikke tatt bekkenmål. vi kom hjem 22 desember og koser oss masse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin 6. januar, men 22.desember gikk vannet, og etter en time begynte riene, 5 timer senere hadde vi fått verdens fineste gutt! En veldig fin opplevelse, som jeg gjerne gjør igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i desember, den 9, og termin er egentlig i dag, så det er litt artig. Nå ligger lillegutt og sover i bagen sin og har lagt på seg mye! Det er mye ekstra å føde for tidlig, både ammeproblemer og gulsot og det at man må være så lenge på barsel, men alt i alt er det herlig å være ferdig med fødselen og alt. Min fødsel startet med vannavgang som gikk gradvis over flere dager. På sykehuset trodde de ikke det var vannavgang, så jeg ble sendt hjem flere ganger. Hadde ikke vonde rier heller, derfor trodde ikke jeg at det var noe på gang. Men da vi kom til en fjerde undersøkelse for å finne ut om det virkelig var vannet som hadde gått, hadde jeg 3 cm åpning og fødselen var igang. Jeg valgte epidural etterhvert og hadde en så og si smertefri fødsel. Da det var på tide å få babyen ut satt han for langt oppe så vi måtte bruke sugekopp. Det gikk bra og gutten min kom til verden fin og frisk! Selv fikk jeg minimalt med rifter og måtte sy noen få sting, så det er ikke alltid ille med sugekopp eller tang tydeligvis. Hadde heller ikke spesielt vondt under pressriene, sikkert påvirket av epidural, jeg ville absolutt valgt det om igjen, for fødselen min gikk på 7 timer (når jeg først kom ordentlig igang da...)og var omtrent ikke noe vond, jeg hadde full kontroll og kunne bevege meg og alt. Oj..dette ble jo en lang historie, hadde litt å fortelle! Han veide forresten 2800 gram og var 48 cm lang, veier nå 3600 gram. Takk for meg i januarklubben kan jeg vel trygt si og lykke til med fødsel og tilværelsen som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...