Gå til innhold

Er det andre som har hørt noe om dette?


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Jeg drikker til vanlig en del cola light på kveldene,men nå som jeg er graivd,vil jeg ikke drikke dette på grunn av koffeinen som er i den. Jeg er ikke så veldig glad i all slags brus,så derfor har jeg gått over til å drikke en del Farris av forskjellige sorter,blå,gul og grønn. Nå har jeg fått høre at en ikke skal drikke dette på grunn av kullsyren som er i. Stemmer dette???Noen andre som har hørt dette???

 

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at de anbefaler mot også dette er nok fordi kullsyren tærer på tennene, og det er jo kjent at vi gravide skal være litt ekstra nøye med tannpleie i denne perioden.

 

Ellers ser jeg ikke noe grunn til at du ikke kan drikke Farris! :) Ellers får du får heller gjøre som meg - drikk vann! Det er best uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker vann på dagen,men synes det er godt å ha noen annet når kvelden kommer og jeg skal roe ned litt.

 

Hvis det ikke går ut over babyen min,så er det ikke så farlig,hvis jeg bare ødelegger for meg selv.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Farris er ikke så veldig bra å drikke når man ammer pga at den lille da lette kan få luft i magen, men aldri hørt at det ikke er å bra å drikke når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang amming har jeg hørt at en må prøve seg frem,for den lille kan få luft i magen av det,men aldri hørt noe om det før ang graviditet.

 

Det som irriterer meg litt,er at vedkommende ikke kunne si hvorfor en ikke kunne ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hørt om det der, det er ny forskning som viser større fare for spontanabort om man drikker kullsyreholdige drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hvilken måte påvirker kullsyre graviditeten da? jeg er bare nysjerrig,liker å vite alt mulig,i sær det som angår meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om det kan påvirke graviditeten med kullsyreholdige drikker. Men, et tips med tanke på tannhelsen, er å drikke med sugerør, det verner tennene litt. I tillegg kan det være ok å ta fluor tygge/suge tabletter under graviditeten for tennens skyld. Jeg kaster bare opp av vann for tiden, så for å få i meg drikke må jeg drikke mye sure drikker, og frykter en stor tannlegeregning om 7-8 måneder:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at kullsyre går over i morsmelk å lager ubehag for barnet, kolikksmerter osv! men aldri hørt om kullsyre å graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vann har jeg merket litt til i de siste dagene,at jeg klarer ikke å drikke så mye som jeg føler at jeg har behov for,for jeg blir kvalm,men prøver å drikke litt vann alikevell,på dagtid.

 

Bare en person til som har hørt om at det kan være skadelig under graviditeten med kullsyre. Drakk jo masse farris sist,men tentke at jeg kanskje var heldig da.Det er ikke så mye jeg liker å drikke. Appelsin juice liker jeg,men jegkan ikke drikke så mye av det,for da får jeg utslett,så det er jo heller ikke bra. Saft liker jeg ikke,og ikke så mye brus heller,så da er det liksom farrisen som står igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan være at det er en del salt i farris? Det finnes jo noen lignende drikker med mindre saltinnhold også. Men dette er virkelig noe jeg ikke har greie på, så bare gjetning fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,det er da ikke mye salt i farris,litt er det,men ikke mye og jeg føler ikke at det gjør noe at jeg får i meg litt salt den veien,siden jeg så godt som aldri bruker salt i maten.

 

Takk for innspille,kjekt å høre hva folk tenker å mener om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sluttet å drikke brus før jeg ble gravid, og hadde ikke drukket det på flere mndr, men nå kaster jeg opp hvis jeg drikker vann. Cola og Pepsi Max er det eneste jeg holder på, og litt må jeg jo ha i magen, så da drikker jeg det. Prøver selvsagt å begrense meg, men vann får jeg altså ikke til å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...