Gå til innhold

Skal vi lage litt mer liv her i januarklubben eller...?


mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Syns det er så stille her. Må innrømme at jeg er mye på 3.trimester jeg altså, men kan jo lage litt liv her inne da..?

 

Jeg gleder meg så veldig, veldig til å treffe babyen min jeg nå. Nå står senga klar, og jeg vasker sengetøy og barneklær. Har til og med kjøpt en liten bamse som jeg skal ta med på sykehuset. Den er veldig søt, kjøpte den på en brio butikk. Er en liten kanin som er lys beige, også har den lange ører, som sikkert er fine å holde i :-)

 

Vet jo ikke kjønnet, men en kanin er fin uansett tror jeg. Hehe.

 

Er det noen av dere som ønsker dere det ene kjønnet litt mer enn det andre? Vet det er litt tabu, men jeg tenker nå om dagen at jeg litt håper det blir en jente. Er jo litt teit, men siden jeg er jente selv, tenker jeg at det er jo så fint å være jente, og at jeg unner ungen min det. Hehe. Litt rar tankegang. Men det går opp og ned. Noen dager tenker jeg at det hadde vært fint med jente, og noen ganger at det hadde vært fint med gutt. Blir glad uansett. Men jeg liker bedre det jentenavnet vi har valgt enn guttenavnet. Men samboer liker guttenavnet veldig godt da, så da syns jeg det er greit.

 

Gleder meg så veldig til å stelle med ungen min jeg. Til å bade, eller til å svøpe h*n inn i et håndkle etterpå og kooose. Og å synge for han/henne og andre sånne småting. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg utrolig masse jeg også. Så han på ultralyd igår og da ble alt så enda mer virkelig. Nå kan jeg nesten ikke vente til han kommer ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett inne på 3. trimester jeg også. Det er mer "liv" der. Helst for mye synes jeg av og til. Enkelte innlegg detter så fort ned.

 

Jeg har bare 3 uker igjen nå. Skal bli så kjekt. Er sliten for tiden og trett. Sover mye, eller, bruker mye tid på å prøve å sove er vel det rette.

Vi får gutt, har vi fått beskjed om. Før ultralyden hadde vi begge på følelsen at det ble jente og hadde navn klart. Ble litt paff da vi fikk beskjed om at det ble gutt. Så da satte vi i gang for å finne et guttenavn. Har funnet det, så nå håper jeg det blir gutt. Men er glad selv om det skulle vise seg å være feil. Men jentenavna er jeg mer usikker på nå. Jeg ønsker ikke å ha et "populært" navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at der er litt lite liv her. Men der er jo fint at noen gjør noe med det:-)

 

Når det gjelder ønske av kjønn på barnet, tror jeg det er vanlig å ha ønsker. For min del må jeg si at jeg skulle virkelig ønske at jeg fikk en jente denne gangen. (Har en av hver fra før, så det burde ikke spille noen rolle). Det er nok en liten gutt i magen min, så selvsagt er han velkommen til verden, men likevel... Skulle ønske det var en jente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Venter jente nr tre, men barn fire! Trodde det ble gutt, men ultralyden mente jente. Så da er jeg innstilt på det. Men er litt usikker likevel, mange tror det blir gutt, inkl.mannen min! Inntil videre heter hun Astrid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann januarmammaer :)

Vi må helt klart lage litt mer liv her ja, ganske stille og rolig, kanskje det blir litt mere liv når vi begynner å kjenne tegn til fødsel(da lurer vi jo på en del) og når det er en del som går ut i permisjon:)

 

Jeg har termin 14januar og venter en jente, har en gutt fra før på 17mnd :) Vi gleder oss masse :) SÅ KLART :)

Her hjemme står det meste klart nå: Seng, vugge, vogn, stelleting.. Klær er det lite av, men håper det ikke blir noe fødsel før januarsalget. Hvis ikke så er det jo ikke noen krise, har jo en samboer som kan shoppe å får kanskje en del klær i gave :)

Jeg har vært sykmeldt siden uke 20, men synes ikke det går tregt i hele tatt, det er vel fordi jeg har en sønn som tar en del tid :) Han er i bhg å da, men har jo nok å gjøre nå før jul.

 

Håper det er bra med alle her inne :)

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det der med kjønn er skikkelig tabu ja. Jeg tør ikke innrømme ordentlig for min egen mann engang at jeg håper på jente. Men jeg tror nok, den dagen barnet kommer ut, at jeg blir lykkelig uansett. Har også bare kjøpt nøytale ting, det er litt kjedelig, heheh. Men alt er i hus bortsett fra et par ting til meg selv, ammebh etc. Og mangler sengesett til vogn men det har jeg faktisk planer om å sy selv, så kreativ er jeg, hihi.

Ellers er vogn, voksipose og en annen pose som vi har arvet, stellekommode og seng i hus. Seng og vogn har vi kjøpt nytt, men alt annet er arvet eller kjøpt brukt. Også har vi kjøpt endel klær. Gleder meg så masse til babyen kommer asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det er veldig rolig her inne, er mest på 3.trimester. Det går egentlig vel fort i svingene der så jeg merker at jeg slapper litt mere av her inne og leser fler av innleggene selv om jeg ikke svarer på så mange.

 

Vi var helt sikre på jente og fikk oss en god latter da det viste gutt. Navnet slet vi leeeeeenge med men tilslutt satt det. Jentenavn hadde vi nesten klart før ultralyden. Det stod mellom Emilia og Sophia.

 

Kjennner at jeg begynner å grue meg litt og syns dagene flyr avgårde, har ikke pakket bagen men har lovt min 6 årige datter at vi skal pakke den sammen i romjulen. Formen er egentlig veldig bra til tider, noen ganger kjenner jeg godt bekkenløsningen og blir veldig stiv og sår i bevegelsene mine ( ikke lett å finne riktig ord) Lillegutten vår får litt ekstra oppfølging for han er liten i forhold til de to andre så jeg skal på sykehuset på fredag for ny vekstestimering. Han er veldig aktiv og jeg stoler på at han har det bra så jeg er ikke så engstelig for sykebesøket. Gleder meg masse til å se han samt få i hus vogn, bilsete, kurv osv. Har drøyd med å få det i hus til romjulen, har sikkert noe med at det blir plutselig veldig nært ankomst når vuggen står på soverommet. Klærne er i hvertfall vasket og lagt i kommoden. Utrolig kos å bli mamma igjen, jeg skal kose meg masse med babyen og bare se og nyte hvert øyeblikk av han. Han er så ønsket av oss alle....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 15.januar her og, men i går gikk slimproppen.. Trenger ikke ha noe å si, men fikk i alle fall opp farten med bagpakking :) Babyen her er på ultralyd hver uke nå, for de synes han er litt liten.. Mye bevegelse da, så jeg trøster meg med det! Vil uansett ha han i magen en god stund til så han får lagt på seg.

 

Vi trodde også det skulle komme en jente, men han viste hele stasen på ultralyd så det er liten tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 38 i dag, men har fremdeles ikke pakket bag'en. Kanskje jeg skulle gjøre det...

Har skrevet liste, men bruker liksom noen av klærne som jeg hadde tenkt å ha med meg. Ønsker å gå med løse klær som ikke strammer.

Kan jo pakke alt annet som skal være med da.

Får se om jeg får gjort det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...