Annetteaune Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 E ganske grotesk spør du mæ MEN det blir akkurat det samme så derfor heilt iorden å sammenligne. Ves dåkk syns det e vanskeli å slutte å tenk på at det bi det samme å røyk m babyen inni magen som det e å blåse kvært et trekk dåkker tar rett i ansikte på bebyen mens dåkk røyka å hold den i armn dåkkers! Det burde vær en grei motivasjon spør du mæ
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Hvis en slår opp i svangerskapsboken på side 22,stpr det om Røykfri i svangerskapet.Der er to sider om dette og på side 23 står følgende: RØYKFRIHET ØKER SJANSENE FOR ET UKOMPLISERT SVANGERSKAP OG REDUSERER RISIKOEN FOR :
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 hm,vet ikke helt hva som sjedde her,men jeg forstetter. REDUSERER RISIKOEN FOR: *Spontanabort *Blødninger *Forliggende morkake (som kan føre til blødniger eller ks) *for tidlig vannavgang *for tildig løsning av morkaken *at barnet blir født for tidlig *at barnet får for lav fødselsvekt *at barnet dør i ukene rundt fødselen RØYKFRIHET I SVANGERSKAPET ØKER SJANSEJEN FOR AT BARNET BLIR FIRKST ETTER FØDSELEN OG REDUSERE RISIKONEN FOR : *Krybbedød *at barnekt kan få astma eller andre luftveislidelser *atferdsvansker og lese og skriverproblemer *problemer i forbindelse med amming,som f.eks reduser melkeproduksjon. Jeg kan ikke forstå at noen vil utsette sitt barn for alt dette. Alle skriker opp om en ser at noen dasker en ungen,men jeg synes da vitterlig at dette er mye verre å gjøre mot en baby,selv om jeg ikke er for for å daske barn heller da. Forstår ikke at det går ann å være så egosistike og setter røyken foran sitt eget barn. Håper at dette gir de som røyker en vekker,slik at de legger den på hylla for godt,for barn og røyk hører ikke i sammen.
maria isabell Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 trur det er godt meint...ikke lett å slutte å røyke når en er gravid selv om en virkelig vil slutte....kankje det beste er å skremme seg selv til å slutte...har selv sluttet å røyke og det var søren ikke lett....de som skriver slike inlnegg vil nok hjelpe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå