Nr4? 💓 Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har hatt det problemet at småen bare skal spise spise og spise!Kunne bare gå en halvtime før han ville til igjen!Dette holdt på i 2 uker hvertfall, før mamma fikk hjulpet meg til å prøve å utsette mat tidene litt, så nå kan det gå 3 timer mellom, men det pleier vel helst å bare gå 2, da er jeg fornøyd! Men så har vi natta da... han har kun 1 intervall hvor han sover 3 timer, hvis jeg er heldig..ellers så bare våkner han etter 1-2 timer for mat! Hvis jeg prøver bli litt mere strengere på dagen, tror dere det kan gi meg mere søvn på natta?Noen med erfaring eller gode råd som kan hjelpe litt?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Alder? Jenta mi våknet for mat hver time før, men etter at jeg la henne i pose sover hun fra 22-05. Godt! Hun ville ha mat hele tiden, men d var bare for at hun skulle få sove igjen..For med en gang hun kom på puppen var hun sluknet.
trollet66 Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Mye mat på dagen(hver time til hver 2 time) og særlig om kvelden ga snuppa vår nattesøvnen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 hvor gammel er småen da? Min lille gutt (på nå 3mnd) ville ha mat ofte da han først ble født, men utsatte tidene litt etterhvert. Og begynte å gi han smokken inni mellom. Noen ganger var han fornøyd med smokken, andre ganger ikke, så da fikk han pupp. Nå gir jeg han pupp ca.kl.09, 11, 14:30, 17:30, 19:30 og så igjen kl.20:30. Før jeg legger han gir jeg han først en pupp og så går vi på badet, skifter bleie og tar på pysjen før han får andre puppen inne på soverommet. Legger han rundt kl.21 og da sover han stortsett til kl.08. Så mitt råd er å "fylle" han godt opp (visst han tar puppen greit da) før du legger han. Så kanskje du får sove litt lengre. Evt tilby han smokk når han våkner på natta, noen ganger så trenger de jo bare å sutte litt
Nr4? 💓 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2007 glemte visst alderen ja.. han er 6 uker nå til uka.. Merker jeg har lite melk på kvelden for da vil han ha pupp hele tiden..ender med at jeg gir han mme rett før sengetid..men er ikke ofte han sover mere enn 2 timer før han vil ha mat igjen!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Det er visstnok ikke lurt for din egen del å gi mme.. Da øker ikke produksjonen og han vil fortsette å kreve hele tiden... Men så er d da ganske vanlig å ha mindre melk på kveldstid og derfor mange barn som vil ha ofte pupp da.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 For meg høres dette ut som økedøgn og da gjør du deg selv en bjørnetjeneste med å gi h*n mme. Sover h*n mye på dagen? Hvis h*n gjør det, kan det også være en årsak til at h*n sover lite om natten. Jeg er enig med hun som sier at du skal gi mye mat om dagen...
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 Karin Naphaug har skrevet ei bok som heter sov godt. der står det veldig mye bra. anbefales. hun sier det at jo bedre barnet sover på dagen, jo bedre sover h*n på natten.. har selv erfart det.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Karin Naphaug bør ikke høres på. Alt som finnes av eksperter har advart mot henne! det finnes en bok som heter The no cry solution, du velger selv hva du vil høre på. Men jeg kan gi deg titalls av linken som forteller at Naphaug ikke er å stole på i tillegg til noen filmklipp.
trollet66 Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 ved 6 ukers alder er det vanlig med økedøgn ja. Og det er en slitsom periode, for det skal økes ganske mye før baby er forøyd. Snuppa mi hang i puppen hele dagen og hele kvelden, trodde jeg skulle bli sprø!! Dersom du har ork, kan du prøve følgende. pumpe deg noen ganger på formiddagen når det er litt mer melk, og gi dette som tillegg om kvelden, det kan gi bedre nattesøvn til den lille. Jeg økte det første soveintervallet på natt med 3-4 timer på den måten. Søvn avler søvn, det er ikke vits i å være ¨streng¨ på dag i håp om at de skal sove mer om natten, det eneste du kan passe på er at baby spiser ofte nok om dagen(avbryt en soveintervall som skulle bli lengre enn 3 timer), og at den har en lengre våken periode på kvelden før natten. Dette oppnår du med å bade etc. Pass bare på at baby ikke blir overtrøtt, ingen vits i å tyne, du må se hva som passer nettopp ditt barn best. Dette med å skulle skrike seg i søvn er noe man eventuelt kan bruke når babyene blir store og er nattavvent, ikke før. En 6 uker gammel baby er for liten til det spør du meg!!! Men det går an etter hvert å tøye strikken litt på natt, med å tilby tutt isteden for pupp, dette når du begynne å ane et mønster. Tilby tutt til det måltidet på natt der baby spiser minst. Igjen må du se hva som passer din baby best. mme er ikke nødvendigvis løsningen, lett å ty til når man blir sliten, men du lager litt ris til egen bak, da ikke produksjonen får øket slik den er ment på gjøre.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Jeg er ikke enig i alt Karin Naphaug har å si, men i boken hennes har hun skrevet flere forskjellige metoder. vill gjerne se de linkene
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 http://www.dagbladet.no/kultur/2007/10/10/514600.html http://www.vl.no/magasin/livogsjel/article3120444.ece http://webtv.tv2.no/webtv/?treeId=16...eferrer=TV2.no (spol til 1t47m) http://www.aftenposten.no/helse/article745695.ece http://www.sb.no/article/20071027/NYHETER/710270023/-1/RSS Dessuten hvis du søker på "advarer mot Karin Naphaug" på google, så kommer det mange forum opp hvor folk diskuterer hennes måter. Feks tettinntil. Dette var bare et halvhjerta forsøk på å søke opp ting fra meg, for min baby er litt urolig idag.
Nr4? 💓 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. desember 2007 økedøgn..jeg har egentlig hatt det sånn siden vi fikk han! har aldri kjent vond melkespreng for eksempel..men hvis det er 5-6 timer siden han spiste,så får jeg pumpa ut rundt 140 ml..tror egentlig jeg har lite melk jeg da..styrt med dette siden fødselen!de første ukene hang han jo ved puppen heile dagen,uten at jeg fikk massevis av melk!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #14 Skrevet 18. desember 2007 Vet ikke hvor gammel han er. orker ikke å lese gjennom alt. fra min var 112 dager og til akkurat 9 uker. fikk hun mat hele dagen med 45-60 min. mellomrom og da sov hun tilå begynne med 6 timer og etterhvert 8 timer om natten uten mat. Når det stangnerte på rundt 2 timer mellom måltidene på dagen begynte hun igjen å våkne på natten for mat. Så jeg vil anta at hvis han får mer mat på dagen (oftere) så vil han også sove bedre om natten
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #15 Skrevet 18. desember 2007 skulle stå var 12 dager. begynte av seg selv med 2 tiemr mellommåltiden når hun var akkurat 9 uker. Helsestasjonen kaldte det økedøgn det var bare det at det vare i over 7 UKER.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå